COD PORTOCALIU: 06-06-2025 ora 10 Intre 6 iunie, ora 12 – 6 iunie, ora 23 Fenomene vizate: se va semnala 6 iunie, ora 12 – 6 iunie, ora 23Fenomene vizate COD GALBEN: 06-06-2025 ora 10 Intre 6 iunie, ora 12 – 6 iunie, ora 21Fenomene vizate se va semnala 6 iunie, ora 12 – 6 iunie, ora 21Fenomene vizate COD GALBEN: 06-06-2025 ora 10 Intre 7 și 8 iunie, intervalul orar 12 – 21Fenomene vizate se va semnala 7 și 8 iunie, intervalul orar 12 – 21Fenomene vizate

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Istoria mărcii japoneze Honda începe în 1946, când Soichiro Honda a înfiinţat societatea care va purta numele Honda Motor Co.. Doi ani mai târziu a fost construită fabrica din Noguchi, iar în 1949 a fost produsă prima motocicletă - modelul D-type (2 cilindri, 98 cmc).

A urmat construcţia altor fabrici - în 1950, la Tokyo, în 1952, la Shiroko, în 1953, la Sumiyoshi. În 1955, Honda devine cel mai important producător de motociclete din Japonia şi câştigă cursele de anduranţă la clasele 350 cmc şi 500 cmc, potrivit site-ului www.honda.ro.

În 1959 a fost înfiinţată filiala American Honda Motor Co şi Honda câştigă primele 3 locuri la clasa 250 cm3, în cursa de la Muntele Asamo. În 1960 se construieşte fabrica de la Suzuka, iar un an mai târziu se înfiinţează filiala European Honda GmbH la Hamburg, Germania. În 1962, Honda câştigă titlul de cel mai bun constructor la clasele 125 cmc, 250 cmc şi 350 cmc, în Campionatul Mondial de Curse de Motociclete. În acelaşi an se construieşte circuitul de curse de la Suzuka, care va deveni una dintre cele mai importante etape în cursele auto din Formula 1 şi care va reprezenta un important factor la dezvoltarea întregii industrii auto din Japonia.

În 1963, Honda construieşte modelul sport de autoturism Honda S500 şi câştigă titlul de cel mai bun constructor la clasele 250 cmc, 350 cmc, în Campionatul Mondial de Curse de Motociclete. Un an mai târziu începe producţia de autoturisme la fabrica Saitawa, iar în 1965 modelul sport S 600 câştigă cursa de anduranţă de 82 de ore de la Nurburgring, Germania.

În 1967 începe producţia de automobile la fabrica Suzuka. Modelul compact Civic a fost lansat pe piaţă în 1972, iar în 1973, Honda semnează contracte cu Ford şi Chrysler, pentru a le livra motoare cu tehnologie CVCC. În acelaşi an începe construcţia fabricii de autoturisme din Ohio, SUA.

În 1978 producţia totală de autoturisme depăşea 5 milioane de unităţi şi a fost lansat modelul Honda Prelude. Doi ani mai târziu, Honda semnează un contract pentru suport tehnic cu grupul British Leyland Co. Ltd (Rover Group), pentru modelul Triumph Acclaim (Ballade). În 1981 Honda Civic stabileşte un nou record de consum de benzină în SUA - 3,3 litri/100 km.

În 1982 începe producţia modelului Accord pe piaţa din SUA. Din 1986 Honda câştigă Campionatul Mondial de Formula 1, 6 ani consecutiv, şi în acelaşi timp titlul de cel mai bun constructor. Printre piloţii care au condus monoposturi Honda se număra nume celebre ca: Nelson Piquet, Gerhard Berger, Alain Prost sau Ayrton Senna.

Cele mai reprezentative inovaţii ale producătorilor de la Honda sunt: utilizarea primului motor cu 12 cilindri şi capacitate de 1495 cmc, dotat cu 48 de supape (1965); realizarea primului proiect pentru air-bag-uri (1971); introducerea primului sistem de navigaţie care utiliza un sistem girocator (1981); lansarea pistonului oval, ceea ce permite aşezarea a două camere de ardere obţinându-se motoare de 8 cilindri cu doar 4 pistoane (1986); Honda Legend este prima maşină japoneză dotată cu sistem SRS (1987); Honda Prelude 4 WS, prima maşină cu sistem de direcţie integrală (1987); introducerea la seria curentă de autoturisme a celei mai avansate tehnologii de distribuţie variabilă dezvoltată în cursele de Formula 1 Honda VTEC (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control System) (1988); primul autoturism din lume construit integral din aluminiu modelul super sport Honda NSX = 285 CP la 3.200 cmc (1989).

În 1992, Honda construieşte modelul CR-X Del Sol, prima maşină de serie curentă din lume, echipată cu hard-top electric şi primul motor aspirat natural care dezvolta 100CP/litru (1.600 cmc 160 CP), tehnologie derivată din motoarele utilizate de monoposturile Honda participante la cursele de Formula 1.

Anul 1996 aduce două premiere - primul motor din lume aspirat natural care depăşeşte 100 CP/litru montat pe modelul Integra Type-R - 106 CP/litru şi echiparea în premieră mondială a unui autoturism Honda Civic cu cutie de viteze cu variaţie continuă a rapoartelor de transmisie (cutie de viteze cu transmisia prin curele metalice - CVT).

În perioada 1996-1998, Honda domină cursele de Indy Car din SUA. În 1999, modelul Roadster S2000 este echipat cu cel mai puternic motor aspirat natural existent în lume, 120 CP/litru.

În prezent Honda comercializează modele Noul CR-V, Noul HR-V, Noul Type-R, Noul Civic 5D, Noul Civic Sedan, precizează site-ul www.honda.ro. AGERPRES/(Documentare - marina Bădulescu, editor: Mariana Zbora-Ciurel)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.