Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Muzeul Alimentaţiei - Alimentarium se află la Vevey în Elveţia, între Lausanne şi Montreux.

Dedicat diferitelor aspecte ale nutriţiei, muzeul a fost fondat în anul 1985 de către Compania Nestlé, cunoscută, astăzi, în întreaga lume. Temelia Companiei Nestlé a fost pusă în anul 1867, pe când Henri Nestlé inventa o metodă de obţinere a laptelui praf. Henri Nestlé a fost un farmacist german (Heinrich Nestle) care în 1839 s-a mutat în partea franceză a Elveţiei şi-a schimbat numele, potrivit siteurilor www.myswitzerland.com şi www.alimentarium.ch/en

Expoziţia permanentă găzduită pe două niveluri ale muzeului este împărţită în patru zone: "cuisiner"/de gătit, "manger"/de mâncat, "acheter"/de cumpărat, "digerer"/digestiei. Expoziţia permanentă, organizată astfel, a fost deschisă în 2002 şi este completată de "Spaţiu Nestlé" dedicat istoriei companiei Nestlé şi principalelor mărci ale acesteia. De asemenea informaţiile oferite pe diferite aspecte ale nutriţie sunt completate de expoziţii interactive, studiouri de gătit.

Zona de gătit/"cuisiner" prezintă aspecte ale istoriei alimentaţiei umane, istoria focului, tehnicile de preparare a hranei, transformările prin care trece hrana în timpul preparării, precum şi o bucătărie demonstrativă. Tot aici este prezentată şi piramida alimentară ce vizează o hrană echilibrată şi variată, garantează un aport suficient de energie şi de nutrimente. Pe de altă parte, un program informatizat permite vizitatorului să afle cât mai multe informaţii despre calităţile şi diversitatea alimentelor ce se înscriu în cuprinsul aceleiaşi grupe, despre cantitatea nutrimentelor de care are nevoie corpul pe parcursul vieţii, în funcţie de starea de sănătate a organismului, de succesiunea meselor.

În sectorul alimentaţiei/"manger" sunt evidenţiate relaţia dintre om şi alimente, vorbeşte despre abstinenţă, echilibru alimentar oferind informaţii despre diete încearcă să conjuge timpul în funcţie de momentele din zi dedicate mesei. De asemenea este evidenţiat faptul că a mânca înseamnă şi comunicare şi distracţie, în cazul meselor festive, aspecte la fel de importante ca valoarea nutritivă a alimentelor.

Zona de cumpărat/"acheter" tratează aspecte privind consumul de alimente, securitatea alimentară, fabricarea tradiţională şi industrială precum şi comercializarea alimentelor.

Ultimul sector, de disgestie/"digerer", explorează sistemul digestiv, explică modul în care se face digestia şi care este rolul metabolismului. Aici corpul uman devine atât subiectul şi obiectul expoziţiei. Într-o cameră de cinema vizitatorul porneşte într-o călătorie în corpului uman şi, în special, în sistemul lui digestiv, prin intermediul unui film 3D complex de circa 12 minute prezentat în limbile franceză, engleză, germană.

În "Spaţiu Nestlé" care a păstrat aspectul său istoric din 1920, pe când era sediul al CEO Nestlé, vizitatorul retrăieşte marile pagini ale aventurii iniţiate de Henri Nestlé ce a marcat istoria industriei alimentare, admirând mărturii ce evocă cele mai importante de produse ale Grupului Nestlé: renumitul lapte praf, alte produse alimentare pentru sugari, ambalaje, ciocolata sau băuturi precum cafea sau apă minerală.

Muzeul Alimentaţiei rămâne locul unde comportamentul uman poate fi înţeles prin evoluţia istorică a nutriţiei. De la înfiinţare i-au trecut pragul peste 1,5 milioane de vizitatori. Din a doua jumătate a anului 2015 muzeul intră într-un amplu proces de renovare şi va fi redeschis în 2016 cu prilejul celei de a 150-a aniversare a Grupului Nestlé. AGERPRES (Documentare - Cerasela Bădiţă, editor: Horia Plugaru)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.