Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Chişinău, 1 nov /Agerpres/ - Preşedintele de onoare al Partidului Democrat din Republica Moldova (PDM), Dumitru Diacov, recunoaşte că retragerea lui Marian Lupu din cursa electorală l-a avantajat pe liderul Partidului Socialist din Republica Moldova (PSRM), Igor Dodon, informează marţi Unimedia.

Diacov susţine că, înainte de a fi luată această decizie, au fost consultate sondaje care arătau că, în urma unei retrageri a candidatului PDM, peste 40% din electoratul democraţilor ar fi votat pentru Igor Dodon şi doar o treime din aceştia şi-ar fi dat votul pentru Maia Sandu.

'Cred că, dacă nu ne retrăgeam din cursa electorală, noi luam peste 15%. Sigur că decizia PDM a fost pragmatică, iar ieşirea lui Marian Lupu a simplificat alegerile. Alegătorii s-au împărţit în două tabere. Noi am consultat sondajele, care au arătat că o treime dintre alegători se duceau spre Maia Sandu şi peste 40% mergeau spre Dodon. Am în vedere sondajele care au studiat o a doua opţiune pentru alegători. PDM este un partid ce face parte din grupul socialiştilor, este un partid de centru-stânga. Sigur că unele mesaje ale lui Dodon se regăsesc la PDM. Deci erau mai mulţi pentru Igor Dodon', a declarat Dumitru Diacov.

Totodată, Dumitru Diacov a evitat să spună când exact a fost luată decizia privind retragerea lui Marian Lupu din campania electorală, dar sugerează că această decizie a fost luată într-un cerc foarte restrâns.

'Mie, ca şi multor membri de partid, ne pare rău că am nimerit în această situaţie. Nu are importanţă când a fost luată această decizie. Eu consider că noi trebuia să avem o campanie finalizată', a adăugat Diacov.

În data de 26 octombrie, cu doar trei zile înainte de scrutinul electoral, liderul PDM, Marian Lupu, a anunţat că se retrage din campania electorală, pentru a creşte şansele candidatului de dreapta cel mai bine cotat.

Totuşi, analiştii politici au declarat că Marian Lupu a fost retras cu scopul de a creşte şansele liderului PSRM, Igor Dodon.

De asemenea, mai mulţi cetăţeni din teritoriu au anunţat că preşedinţii de raioane ai PDM îşi îndemnau subalternii să voteze pentru candidatul socialist.

Precizăm că PDM a cheltuit pentru promovarea lui Marian Lupu, în cele patru săptămâni de campanie electorală, peste 24 de milioane de lei.

Potrivit raportului financiar al PDM, din această sumă aproape 19 milioane de lei au fost cheltuiţi pentru plasarea spoturilor electorale la TV. Cei mai mulţi bani au fost viraţi în conturile trustului General Media Group Corp, despre care se cunoaşte că ar aparţine prim-vicepreşedintelui formaţiunii, Vladimir Plahotniuc. AGERPRES/(AS - autor: Adriana Matcovschi, editor: Gabriela Ionescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.