Germania: O "eroare umană", la originea accidentului feroviar din Bavaria (presa)

 •  Externe
20172 afişări

Coliziunea dintre două trenuri care a făcut zece morți și 81 de răniți marți în Germania, în pofida existenței unui sistem automat de frânare, a fost cauzată de o eroare umană, au afirmat mai multe media germane, potrivit AFP.

3b87450e-a4cd-4aee-bddc-936d5909f5ce

* Accident de tren în Germania: Zece morți și peste 80 de răniți (nou bilanț)

* Coliziune între două trenuri în Germania: Cel puțin opt morți și circa 90 de răniți (bilanț actualizat)

Un angajat al postului de semnalizare de la Bad Aibling, stațiune turistică din sudul țării, a dezactivat sistemul automat de semnalizare, a informat rețeaua RedaktionsNetzwerk Deutschand (RND), care grupează 30 de jurnale regionale, citând "mai multe surse apropiate anchetei".

Conform unei "surse sigure", agenția germană dpa a relatat că accidentul a fost provocat de o "eroare umană" și a precizat că persoana sau persoanele implicate urmează să fie stabilite.

Contactată de AFP, conducerea regională a poliției a refuzat orice comentariu.

Accidentul s-a produs în jurul orelor 07.00 (06.00 GMT), aproximativ la jumătatea drumului feroviar de șase kilometri dintre stațiunea Bad Aibling și orașul Kolbermoor din Bavaria, între două trenuri de pasageri s-au ciocnit frontal la mare viteză. Tragedia s-a soldat cu zece morți, 18 răniți grav și 63 ușor.

Potrivit ministrului federal al transporturilor, Alexander Dobrindt, sunt studiate pistele unei "probleme tehnice" sau unei erori umane, dar linia ferată respectivă era "securizată de sistemul PZB 90" menit să "forțeze trenurile să frâneze" pentru a evita orice coliziune.

RND a informat că semnalizarea automată a fost dezactivată "pentru a lăsa să treacă un tren aflat în întârziere" — primul convoi implicat în accident, care s-a angajat pe această linie unică și urma să ajungă la un punct unde șinele se separau din nou în două linii.

Al doilea tren a fost lansat însă manual pe această linie în sens invers, "deși semnalizarea obișnuită era pe roșu", înainte ca prima garnitură să ajungă la destinație, a afirmat RND.

Potrivit lui Markus Hecht, un specialist în transporturi feroviare chestionat de Bild, această manevră "a avut ca efect să dezactiveze frânarea de urgență" a sistemului PZB 90, generalizat în Germania după un accident similar produs în 2011.

AGERPRES/(AS — editor: Alic Mîrza, editor online: Alexandra Cruceru)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Externe

Cele mai citite din Externe

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe
Noul Agerpres