COD GALBEN: 20-06-2025 ora 11 Intre 11:00 si 17:00 se va semnala local, intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 50...70 km/h. in Zona joasă a județului Mehedinţi , respectiv zona localităților;

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 28 mar /Agerpres/ - România a crescut mult, mai ales în ultimii 15 ani, dar nu s-a dezvoltat, iar tot ceea ce s-a întâmplat în zona de infrastructură a oraşelor a fost "by chance" şi nu pentru că am planificat să se întâmple aşa, a declarat, marţi, Dragoş Anastasiu, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România), la a cincea ediţie a conferinţei "Cities of Tomorrow #5: Regiuni, oraşe&comunităţi competitive".

"În aceşti 70 de ani putem spune că România a crescut mult, mai ales în ultimii 15 ani, dar nu s-a dezvoltat. România şi multe oraşe au crescut "by chance". S-au întâmplat multe lucruri pentru că s-au întâmplat şi nu pentru că am planificat să se întâmple aşa. Dacă vă uitaţi în zona de infrastructură a oraşelor, în zona de life-style şi turism, poate îmi veţi da dreptate. Cu toate acestea, după 70 de ani de boli destul de grave, România arată bine şi este o şansă mare pentru noi ca drumul pe care îl apucăm acum să fie cel corect atât în ceea ce priveşte dezvoltarea generală cât şi dezvoltarea oraşelor", susţine preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germană.

Acesta a prezentat contextul în care se află acum România, care este valabil şi pentru "oraşele, comunele sau satele în care trăim", respectiv un moment de cotitură după aproape 70 de ani în care ne-am confruntat cu "diferite boli destul de grave precum comunismul, dictatura, incompetenţa, nepotismul şi corupţia".

"Noi cei care trăim în România simţim că această ţară se află într-un moment de cotitură, la răscruce poate, după aproape 70 de ani în care noi toţi ne-am confruntat cu diferite boli destul de grave şi aş numi comunismul, dictatura, incompetenţa, nepotismul, corupţia. După aceşti 70 de ani, cred că noi suntem ca un organism la pubertate şi cu toţii ştiţi că această perioadă nu e tocmai uşoară în viaţa unui om, că se produc schimbări profunde interne, tulburi, lupte între vechi şi nou. O parte a organismului doreşte să rămână aşa cum a fost, pentru că este mai comod şi pentru că este o obişnuinţă, dar o altă parte a organismului îşi doreşte să se dezvolte şi doreşte altceva", a precizat Dragoş Anastasiu.

În opinia acestuia, societatea românească doreşte în momentul de faţă un alt mod de a face lucrurile, iar manifestările din ultimele două luni ale societăţii civile arată faptul că "România este într-un proces de luptă între un mod vechi de face lucrurile şi un alt tip pe care şi-l doreşte".

"Cred că acest proces intră într-o fază decisivă. Acesta este contextul în care ne aflăm în România. În acelaşi timp, acest lucru este valabil şi pentru oraşele, comunele sau satele în care trăim (...). AHK şi-a propus ca în acest proces, în acest moment, să nu fie spectator, să fie actor, să joace pe teren pentru că noi credem că "best-practice" din Germania, cunoştinţele şi experienţele pe care germanii le-au avut în ultimii 25 de ani ne ajută pe noi, România, foarte mult. Nu trebuie să copiem totul orbeşte, trebuie să adaptăm condiţiilor din România, pentru că ar fi poate nesăbuit să încercăm să redescoperim roata, apa calda şi mersul pe jos", a precizat preşedintele AHK România.

În context, Anastasiu a subliniat importanţa proiectului Econet - o platforma de informare, networking & marketing în domeniile construcţii, energie şi mediu, încurajând participanţii să fie activi şi să interacţioneze pe această platformă.

"Econet îşi propune să fie o platformă de inspiraţie şi de informare în zona de green-tech şi dezvoltare sustenabilă şi vă invităm să fiţi parte activă a acestei platforme. Vă dorim activi şi interactivi pentru că vom premia interactivitatea şi vom oferi celui mai activ dintre participanţi câteva zile într-un loc minunat din România, în Delta Dunării", a mai spus preşedintele AHK România.

Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România) organizează marţi cea de-a cincea ediţie a conferinţei "Cities of Tomorrow', eveniment recunoscut pe plan naţional ca fiind unul de referinţă, dedicat importanţei dezvoltării urbane şi regionale, care, anul acesta, a adus în prim plan tema competitivităţii. La eveniment participă peste 300 de persoane provenind atât din mediul public, cât şi cel privat.

"Cities of Tomorrow' se doreşte a fi o conferinţă publică de sensibilizare privind dezvoltarea economică sustenabilă, sarcinile şi rolurile actorilor din mediul politic, de afaceri şi din cadrul societăţii civile, dezvoltarea infrastructurii urbane şi rurale, managementul oraşelor (utilităţi publice, managementul traficului, clădiri eficiente energetic), integrarea zonelor centrale şi istorice ale oraşului, dar şi a periferiilor şi nu numai.

Camera de Comerţ şi Industrie Româno - Germană (AHK România) este reprezentanţa oficială a economiei germane din România. Înfiinţată în septembrie 2002, AHK România numără în prezent circa 560 de firme membre şi este cea mai mare cameră de comerţ bilaterală din România. AHK România este actorul principal în cadrul relaţiilor economice româno-germane şi promovează de peste zece ani cu succes relaţiile economice dintre cele două ţări. Prin serviciile pe care le oferă şi evenimentele pe care le organizează, AHK România susţine firmele germane la intrarea lor pe piaţa românească şi, în egală măsură, este partener pentru companiile româneşti interesate de piaţa germană.AGERPRES/(AS - autor: Mariana Nica, editor: Nicoleta Gherasi)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.