COD GALBEN: 06-06-2025 ora 10 Intre 7 și 8 iunie, intervalul orar 12 – 21Fenomene vizate se va semnala 7 și 8 iunie, intervalul orar 12 – 21Fenomene vizate

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bruxelles, 24 feb /Agerpres/ - Comisarul european pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, Vera Jourova, a recunoscut că nu a reuşit să convingă grupul auto german Volkswagen să îi despăgubească pe consumatorii europeni afectaţi de scandalul Dieselgate, transmite Bloomberg.

Jourova a promis însă că va continua să facă presiuni pentru ca Volkswagen să ofere consumatorilor europeni mai mult decât repararea vehiculelor.

Volkswagen, cel mai mare constructor auto european şi mondial, este implicat într-un scandal de amploare după ce în toamna anului trecut a recunoscut că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Din cele aproximativ 11 milioane de vehicule afectate la nivel global, 8,5 milioane sunt în Europa.

Volkswagen a respins solicitările privind acordarea de despăgubiri celor 8,5 milioane de deţinători de vehicule din Europa în timp ce majoritatea deţinătorilor de vehicule diesel marca VW din SUA vor primi despăgubiri cuprinse între 5.000 şi 10.000 de dolari, în funcţie de valoarea vehiculelor înaintea scandalului Dieselgate.

"Am încercat să le explic celor de la Wolkswagen că, la final, un astfel de gest ar fi benefic pentru ambele părţi. Până acum însă nu s-a întâmplat nimic pe acest front", a declarat vineri Vera Jourova.

Eforturile comisarului european de a convinge Volkswagen să îi despăgubească pe consumatorii europeni sunt împiedicate de prevederile UE care acordă statelor membre puterea de a impune respectarea normelor. Precedentele tentative de a ajunge la un acord cu Volkswagen s-au soldat cu o promisiune pentru un "plan de acţiune" pentru a repara vehiculele afectate. Însă asta este departe de despăgubirile de până la 10.000 de dolari acordate clienţilor din SUA.

Acest dosar este un subiect spinos din punct de vedere politic având în vedere că jumătate din autoturismele din Europa au un motor diesel şi mii de locuri de muncă din regiune au legătură cu această tehnologie care a început să fie urmărită cu o atenţie sporită după scandalul Dieselgate. AGERPRES/ (AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.