COD GALBEN: 09-06-2025 ora 10 Intre 9 iunie, ora 10 – 9 iunie, ora 23 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 15 feb /Agerpres/ - Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a rezolvat amiabil litigiile pe care aproximativ 40 de consumatori le aveau cu băncile şi instituţiile financiare nebancare (IFN), cea mai rapidă rezolvare având loc în 9 zile, reiese dintr-un comunicat de presă al instituţiei remis, miercuri, AGERPRES.

'Până acum, aproape 40 de consumatori au reuşit, prin intermediul CSALB, să-şi rezolve amiabil şi favorabil litigiile cu băncile şi IFN-urile cu care aveau o relaţie contractuală. Dintre aceştia, niciun consumator nu a contestat până acum soluţia propusă de conciliator. Deciziile au fost pronunţate, în medie, între 30 - 40 de zile, faţă de termenul maximal de 90 de zile', se arată în document.

În acest moment sunt 275 de cereri trimise de consumatori, aflate în diverse stadii de analiză sau soluţionare, procedurile SAL fiind gratuite pentru consumatori.

'La Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar vin din ce în ce mai multe solicitări de rezolvare amiabilă a diferendelor apărute în contractele în CHF. Ne aşteptăm la acest trend şi suntem pregătiţi din punct de vedere logistic să le facem faţă. Sper ca şi consumatorii şi comercianţii să aibă maturitatea să se aşeze, în sfârşit, la masa negocierilor prin intermediul unui conciliator CSALB. După tot ce s-a întâmplat în ultimii ani, cred că băncile vor fi dispuse să ajungă la o înţelegere, având în faţă perspectiva preluării câtorva mii de apartamente în contul datoriilor. De asemenea, după constatarea impreviziunii în cazul dării în plată, băncile ar putea găsi alternative mai avantajoase pentru clienţi, poate chiar reducerea soldului', a declarat preşedintele Centrului, Alexandru Păunescu.

Cele mai frecvente solicitări adresate de consumatori sunt legate de comisioanele aplicate la soldul creditului, de dobânzile considerate de consumatori ca fiind mărite în mod abuziv sau mult peste nivelul actual, de clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, de aplicarea unor dobânzi penalizatoare, de restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobânzilor sau din reducerea marjei şi îngheţarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF).

Conform comunicatului, Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar a finalizat un litigiu în 9 zile, fiind vorba de un credit de nevoi personale în lei, unde o persoană a obţinut despăgubiri de 3.200 lei.

'Litigiul dintre o consumatoare din Bucureşti şi banca la care avea un credit de nevoi personale în lei s-a stins amiabil în doar 9 zile. Este vorba despre o doamnă de 69 de ani care a depus o cerere la sediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, prin care a solicitat eliminarea unui comision de administrare aplicat la soldul creditului şi recuperarea sumelor plătite pe acest comision în ultimii 3 ani. În urma procedurii SAL cu soluţie propusă, conciliatorul CSALB a obţinut eliminarea comisionului din contractul de credit şi plata unor despăgubiri în valoare de 3.200 de lei, sumă cu care a fost achitat creditul în avans (consumatoarea mai avea de plătit rate lunare încă un an şi jumătate)', se arată în document.

Potrivit sursei citate, soluţionarea acestui dosar a fost cea mai rapidă de până acum.

'Precedentele recorduri au fost înregistrate în lunile iulie şi august 2016. În 17 zile, litigiul dintre o consumatoare din Botoşani şi banca la care avea un credit s-a stins amiabil. Schimbul de documente şi informaţii a fost doar pe e-mail şi la telefon, deci clienta nu a fost nevoită să vină la Bucureşti. În acest caz, rata lunară i-a scăzut cu aproape 100 de euro (de la 330 la 234 de euro), comisionul de administrare a fost eliminat din contractul de credit, iar consumatoarea din Botoşani a primit şi 800 de euro despăgubire de la bancă. În alt caz, în 21 de zile, unui domn din Bucureşti i-a fost eliminat comisionul de administrare aplicat la soldul creditului şi a primit înapoi o parte din banii plătiţi pe acest comision, bani cu care şi-a achitat ulterior tot creditul în avans', arată CSALB. AGERPRES/(AS - autor: Florin Bărbuţă, editor: Andreea Marinescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.