COD PORTOCALIU: 07-06-2025 ora 10 Intre 7 și 8 iunie, intervalul orar 12-21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate, disconfort termic accentuat, caniculă

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 25 ian /Agerpres/ - Peste 6.000 de pasageri au solicitat CFR Călători restituirea contravalorii biletelor de călătorie în perioadele de viscol, suma totală depăşind 260.000 de lei, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES, directorul general al companiei, Iosif Szentes.

În plus, în perioada 6 - 13 ianuarie, când a avut loc primul val de viscol, s-au înregistrat 113 defecţiuni la locomotive şi automotoare, iar sucursalele Bucureşti, Craiova, Iaşi, Galaţi şi Constanţa, afectate de condiţiile meteo nefavorabile, au avut un consum suplimentar de 121 de tone de motorină, comparativ cu perioada similară din luna decembrie 2016.

"Am înregistrat şi daune la materialul rulant şi consumuri mai mari de combustibil. Numai în perioada 6 - 13 ianuarie, când a fost primul val de viscol, s-au înregistrat 113 defecţiuni la locomotive şi automotoare care aparţin depourilor din toată ţara. Cinci dintre sucursalele CFR Călători (Bucureşti, Craiova, Iaşi, Galaţi şi Constanţa), afectate de condiţiile meteo nefavorabile, au avut un consum suplimentar de 121 de tone de motorină, comparativ cu perioada similară din luna decembrie 2016. În plus, în perioada 5 - 20 ianuarie, 6.015 pasageri au solicitat restituirea contravalorii biletelor/călătoriilor, cu o valoare de 260.166 lei", a spus Iosif Szentes.

Şeful CFR Călători a subliniat că, pe parcursul valurilor de viscol, calea ferată a reprezentat un mijloc de transport funcţional pentru cei care aveau nevoie de a se deplasa între localităţi spre care nu existau alte variante de călătorie.

"Deşi circulaţia s-a desfăşurat în condiţii dificile de iarnă, nu au fost trenuri blocate. Mii de feroviari au făcut eforturi, în viscol, frig, zăpezi, 24 ore din 24, pentru ca oamenii să ajungă în siguranţă la destinaţie", a subliniat el.

Szentes a admis că au existat întârzieri şi disfuncţionalităţi în timpul călătoriilor, dar acestea au fost generate de măsurile preventive luate împreună cu CFR SA.

"Au fost, într-adevăr, întârzieri şi disfuncţionalităţi în timpul călătoriilor, generate de măsurile preventive pe care le-am luat împreună cu colegii de la Infrastructură, ca de exemplu: viteze reduse impuse de condiţiile meteo, de necesitatea ataşării locomotivelor Diesel pe anumite intervale de staţii, unde tracţiunea electrică nu mai era posibilă, şi, nu în ultimul rând, de necesitatea intervenţiilor cu utilaje. Însă, prioritatea noastră a fost aceea de a transporta pasagerii în siguranţă şi de a menţine legăturile între localităţi", a explicat directorul general al CFR Călători. AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.