Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 12 ian /Agerpres/ - Peste 300.000 de utilizatori de internet s-au confruntat, în ultimul trimestru din 2016, cu programe malware capabile să fure bani sau informaţii financiare importante, cu 22,49% mai mulţi în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul anterior, reiese dintr-o statistică publicată, joi, de Kaspersky Lab.
"Sărbătorile sunt foarte atractive, nu doar pentru comercianţi, care constată o cerere crescută pentru produsele lor, şi pentru cumpărători, care caută cele mai bune oferte, ci şi pentru infractorii cibernetici. Aceştia nu ezită să exploreze noi oportunităţi de câştig ilegale, într-o perioadă când fac plăţi online mai mulţi utilizatori decât de obicei. La sfârşitul anului 2016, cercetătorii Kaspersky Lab au privit, retrospectiv, peisajul ameninţărilor cibernetice din timpul sărbătorilor (lunile octombrie, noiembrie şi decembrie), din ultimii trei ani. Concluzia principală a fost aceea că infractorii încearcă să îşi coreleze campaniile malware cu datele anumitor sărbători (...) În trimestrul al patrulea din 2016, numărul utilizatorilor care s-au confruntat cu programe malware capabile să fure bani sau informaţii financiare importante a ajuns la 319.000 - cu 22,49% mai mulţi decât în aceeaşi perioadă din 2015 (...)", se arată în concluziile specialiştilor.
Potrivit sursei citate, în urma studierii perioadei Sărbătorilor de iarnă din 2016, tehnologiile de protecţie Kaspersky Lab au detectat atacuri împotriva unui număr cu 22,49% mai mare de utilizatori decât în aceeaşi perioadă din 2015.
"După cum a arătat dinamica atacurilor din luna noiembrie 2016, pentru infractorii cibernetici cea mai atractivă zi a sezonului de iarnă este Cyber Monday. În noiembrie 2016, tehnologiile de protecţie Kaspersky Lab au detectat o creştere vizibilă în ceea ce priveşte numărul de utilizatori atacaţi, iar pe 28 noiembrie (de Cyber Monday) au fost atacaţi de două ori mai mulţi utilizatori decât în ziua anterioară. Când vine vorba de Black Friday şi perioada Crăciunului, tiparul este diferit, vârfurile de atac producându-se cu una sau cu două zile înaintea datelor efective ale sărbătorilor. Aceste diferenţe pot fi explicate prin natura diferită a sărbătorilor. Spre deosebire de Black Friday sau Crăciun, Cyber Monday înseamnă doar vânzări online, astfel încât infractorii cibernetici îşi concentrează campaniile malware în această dată. Dintre cele 30 de familii de troieni bancari, monitorizate în mod constant de Kasperksy Lab, cele mai răspândite cinci sunt: Zbot, Nymaim, Shiotob, Gozi şi Neurevt, responsabile de atacurile împotriva a 92,35% dintre utilizatori, în perioada Sărbătorilor de iarnă", menţionează Kaspersky Lab.
În contextul acestor ameninţări cibernetice, experţii le recomandă utilizatorilor: să nu acceseze link-uri primite de la persoane necunoscute sau link-uri suspecte trimise de către prieteni, pe site-uri de socializare sau pe e-mail, să nu introducă informaţii despre card pe site-uri necunoscute sau suspecte, pentru a evita ca acestea să ajungă pe mâinile infractorilor cibernetici şi, nu în ultimul rând, să verifice întotdeauna de două ori ca pagina să fie reală înainte de a introduce orice date personale sau confidenţiale.
Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în anul 1997, ce are în portofoliu, la ora actuală, peste 400 de milioane de utilizatori individuali şi 270.000 de companii - client.AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.