COD GALBEN: 06-06-2025 ora 10 Intre 7 și 8 iunie, intervalul orar 12 – 21Fenomene vizate se va semnala 7 și 8 iunie, intervalul orar 12 – 21Fenomene vizate

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Craiova, 22 dec /Agerpres/ - Ford va construi SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport la fabrica din Craiova începând din toamna anului 2017, model care va fi comercializat pe toate pieţele europene ale Ford, mai puţin în Rusia, şi pentru care va investi la Craiova 200 milioane de euro. Anunţul a fost făcut în martie a.c., la fabrica din Craiova, de către preşedintele - CEO Ford Europa, Jim Farley, care a precizat că, odată cu demararea producţiei pentru EcoSport, fabrica Ford din Craiova va deveni singura sursă de producţie pentru modelul acest SUV ce se va vinde în Europa.

"Este un pas foarte important pentru Craiova, cu atât mai mult cu cât Ford prevede că segmentul SUV va oferi oportunităţi majore în următorii ani", a spus preşedintele Ford Europa.

Potrivit sursei citate, modelul EcoSport pe care Ford îl comercializează în prezent în Europa, cu excepţia Rusiei, este construit la fabrica din Chennai, India, fabrică care va continua să construiască modelul EcoSport pentru piaţa locală indiană, dar şi pentru alte pieţe la nivel global. Farley a mai afirmat că modelul EcoSport, a cărui producţie va începe la Craiova în 2017 va arăta "mai bine" faţă de cel existent şi va câştiga şi mai mulţi clienţi.

Preşedintele şi CEO Ford Europa, Jim Farley, a subliniat că fabrica de la Craiova are un viitor puternic în sistemul de producţie al Ford, dacă va continua să-şi îmbunătăţească nivelul de competitivitate şi flexibilitatea operaţională. Farley a spus că, din cauza crizei, în cei 8 ani de când a preluat fabrica din Craiova, Ford nu a putut să folosească întreaga capacitate de producţie a acesteia, aşa cum a avut iniţial în vedere.

"Când Ford a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni al fabricii din Craiova, acum 8 ani de zile - de fapt 8 ani şi fix o zi, pe 21 martie 2008 - am avut cu toţii aşteptări mari pentru noua noastră unitate de producţie. La momentul respectiv, vânzările de maşini noi crescuseră în Europa cu peste 18 milioane faţă de anul precedent. Şi am crezut că în anii următori vom vedea în continuare o creştere a pieţei. Părea că noua noastră investiţie la Craiova a venit la momentul potrivit pentru a ne susţine capacitatea noastră de producţie la nivel european. Ceea ce nu ştiam atunci era că ne aflam pe marginea prăpastiei celei mai severe recesiuni economice mondiale. O recesiune care făcea ca doi dintre cei 3 mari producători de maşini din Detroit - din fericire nu Ford - să intre în faliment. Şi, de asemenea, am asistat la declinul vânzărilor de maşini noi în Europa, declin de pe urma căruia încă nu ne-am revenit complet. Deci a trebuit să ne restructurăm afacerea şi să luăm nişte decizii grele, inclusiv să închidem două uzine de asamblare vehicule. Situaţia dificilă a pieţei a avut urmări şi asupra uzinei noastre de la Craiova", a spus preşedintele Ford Europa.

* La fabrica Ford din Craiova, angajaţii au fost şi în anul 2016 de mai multe ori în şomaj tehnic, ca urmare a scăderii semnificative a vânzărilor modelului B-Max în Europa, Ford România precizând că îşi ajustează producţia la Craiova în funcţie de cererea de pe piaţă. Compania ar putea folosi mai mult din capacitatea de producţie odată cu demararea producţie EcoSport, ţinând cont că anul acesta au fost previziuni pozitive în ceea ce priveşte creşterea vânzărilor la acest segment.

Ford a anunţat că va investi 200 de milioane de euro în fabrica din Craiova pentru producţia modelului EcoSport.

În 2015, aproape jumătate din exporturile României au fost reprezentate de industria automobilelor, la care Ford a avut o contribuţie extrem de importantă, iar autorităţile din România au anunţat că este de datoria lor să consolideze parteneriatul cu Ford prin asigurarea infrastucturii necesare solicitate de companie ca acest proiect să se poată extinde şi mai mult, mai ales că odată cu demararea producţiei Ford EcoSport, numărul autovehiculelor tansportate cu camioane de la fabrica din Craiova se va dubla, ajungând de la 150 de autoturisme pe săptămână la peste 300 pe săptămână.

Preşedintele Ford România a afirmat că, potrivit studiilor interne Ford, îmbunătăţirea transportului rutier prin construcţia de şosele de centură în Balş şi Slatina ar reduce timpul de transport cu 3 ore, în timp ce îmbunătăţirea reţelei feroviare ar duce la economisirea a 15 ore.

"Este important de ştiut că viteza medie pe tronsonul feroviar Duisburg-Curtici este de 50 km/h pe o distanţă de 1.560 de km, în timp ce viteza medie pe tronsonul Nădlac-Craiova este de 13 km/h pe o distanţă de numai 450 km. Ne dorim să fim cât mai competitivi, astfel că o reţea de autostrăzi este vitală pentru Craiova, iar obţinerea unui termen limită pentru acest proiect este absolut necesară pentru operaţiunile noastre din România. Ford are un angajament foarte puternic faţă de Craiova şi faţă de România şi acest lucru este susţinut prin investiţia noastră de peste 1 miliard de euro', a afirmat John Oldham.

Potrivit acestuia, în momentul de faţă 20% din producţia Ford de la Craiova este livrată prin intermediul transportului rutier, cu camioane. În 2016, reprezentanţii Ford au solicitat autorităţilor de la Bucureşti, la masa rotundă cu tema "Infrastructura de transport, principala provocare a industriei auto", un termen limită pentru o reţea de autostrăzi, pentru a-şi putea desfăşura activitatea la fabrica din Craiova.

* Ford România a salutat inaugurarea în decembrie a.c. a variantei de ocolire Craiova Sud, cunoscută şi "centura Ford" care are o lungime de 6,291 km, este prevăzută cu un pasaj cu o deschidere totală de 227 m, 11 podeţe transversale şi opt pentru drumurile agricole, 9 staţii de preepurare şi bazine de retenţie, platforme de siguranţă şi prin folosirea acesteia se reduce timpul de parcurs de la 35 - 40 minute prin oraş la 6-7 minute între cele două drumuri naţionale.

* Conducerea Sindicatului Ford a semnat în februarie 2016 noul Contract colectiv de muncă pentru 2016-2017 după ce au fost consultaţi toţi membrii de sindicat în acest sens. Potrivit noului Contract colectiv de muncă, în urma negocierilor cu patronatul, nivelul veniturilor salariale totale ar urma să fie aproape la nivelul celor de anul trecut, propunere care i-a nemulţumit iniţial pe reprezentanţii sindicatului în comisia de negociere.

Ovidiu Cioroianu, preşedintele Sindicatului Ford Automobile Craiova, a declarat, în februarie a.c., pentru AGERPRES că noul Contract colectiv de muncă a fost semnat şi înregistrat la Inspectoratul Teritorial de Muncă. "Chiar dacă avem nemulţumirile noastre, contractul a fost semnat şi înregistrat la ITM. Nimeni nu este fericit, dar aceasta este situaţia pe piaţa muncii din zonă", a arătat liderul sindical.

Sindicatul Ford a încheiat, la finalul lunii ianuarie, negocierile pentru noul Contract colectiv de muncă pentru 2016-2017 care prevede ca nivelul veniturilor salariale totale să fie aproape la nivelul celor de anul trecut.

Oficialii Ford au declarat la acel moment că sprijină anumite modificări ale Contractului colectiv de muncă, menite să ajute fabrica de la Craiova să devină mai competitivă şi mai eficientă. "Compania noastră sprijină anumite modificări cheie ale Contractului colectiv de muncă, menite să ajute fabrica de la Craiova să devină mai competitivă şi totodată mai eficientă. Aceste modificări corecte şi oneste pe care compania noastră le-a prezentat Sindicatului sunt destinate să plaseze fabrica de la Craiova într-o poziţie puternică în ceea ce priveşte viitorul sau în sistemul global de producţie Ford. Fabrica de la Craiova este una dintre cele mai moderne facilităţi de producţie pe care Ford le deţine în Europa, fiind dotată cu tehnologie de ultimă generaţie în care s-a investit peste 1 miliard de Euro. Suntem încrezători că împreună cu Sindicatul şi cu ajutorul angajaţilor noştri vom face tot ceea ce putem pentru a atrage un volum de muncă suplimentar şi securiza totodată noi oportunităţi de afaceri pentru Ford Craiova", au afirmat reprezentanţii firmei într-o declaraţie de presă. AGERPRES / (A - autor: Maria Mitrică, editor: Marius Frăţilă)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.