COD PORTOCALIU: 07-06-2025 ora 10 Intre 7 și 8 iunie, intervalul orar 12-21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate, disconfort termic accentuat, caniculă

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 17 nov /Agerpres/ - Turismul românesc are nevoie de o viziune coerentă pe termen lung şi un buget de promovare care să permită jucătorilor din piaţă să fie competitivi, a afirmat, joi, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Mohammad Murad, la deschiderea ediţiei de toamnă a Târgului de Turism al României (TTR).

"Importanţa a ceea ce se cheamă produs turistic începe să dispară şi este păcat. Mă refer la oameni. Nu mai găsim angajaţi, pentru că nu le dăm confortul de care au nevoie. Turismul nu se face de azi pe mâine. Avem nevoie de un program, de o viziune, avem nevoie să fim conectaţi cu ţările care ne concurează. Este nevoie de o adevărată strategie de promovare, pentru că avem un mare potenţial turistic. Nu este normal ca bugetul de promovare să fie de două milioane euro, cât ar fi un buget pentru promovarea unui salam. Este trist!", a spus Murad.

Acesta a precizat că în turismul românesc sunt peste 160.000 de angajaţi, iar acest domeniu este cartea de vizită a României.

'Înainte de a fi un om de afaceri în industrie, în construcţii, comerţ, orice persoană este consumatoare de produse turistice. Pentru a avea o carte de vizită bună, trebuie să schimbăm modul de gândire, astfel încât Ministerul Turismului, care nu există astăzi, Autoritatea Naţională pentru Turism, care astăzi există - şi cu care avem o bună colaborare - să nu mai fie o şcoală de vedete care vor să facă doar imagine. Este nevoie de oameni pragmatici, de oameni care ştiu foarte bine de ce altora le merge bine şi nouă nu', a explicat Murad.

El a atras atenţia că, în prezent, gradul mediu de ocupare a hotelurilor din România, de 27-30%, este foarte mic, iar creşterea turismului în 2016 este sub potenţialul ţării.

"Agenţiile de turism sunt, cred, singura soluţie la problema gradului de ocupare a hotelurilor. Dacă agenţiile de turism ar fi mai importante, mai sprijinite, cred că am rezolva problema gradului de ocupare a hotelurilor. Partidele au început să facă prezentări de programe şi discutăm aceste programe împreună cu toate. Am văzut că în programele acestora apar foarte multe detalii pentru susţinerea turismului. Avem nevoie să creştem pe partea de incoming, pentru că înseamnă export, dar nu putem face asta fără promovare eficientă. În acest an, încasările din turismul extern au fost de circa două miliarde de euro, dar am avut la promovare doar 0,1% din totalul acestor încasări", a spus, la rândul său, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea.

Potrivit acestuia, un buget decent de promovare a României ar trebui să fie de minimum 10 milioane de euro, constituit ca buget multianual.

Alin Burcea a subliniat că, la TTR, agenţiile au venit cu oferte speciale cu discounturi semnificative, luând în calcul faptul că multe agenţii au reduceri speciale şi pentru Black Friday. Astfel, multe agenţii oferă discount-uri de 40-50%, atât pentru vacanţele din România, cât şi pentru cele din străinătate.

Peste 230 de agenţii de turism şi tour-operatori din 14 ţări sunt prezente, în perioada 17-20 noiembrie, la ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României (TTR) de la Romexpo. AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Oana Tilică)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.