COD PORTOCALIU: 07-06-2025 ora 10 Intre 7 și 8 iunie, intervalul orar 12-21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate, disconfort termic accentuat, caniculă

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 3 sep /Agerpres/ - Mai mulţi clienţi ai agenţiei de turism Mareea, care şi-a anunţat sâmbătă dimineaţa incapacitatea de plată, vor fi preluaţi de alţi turoperatori, potrivit unui comunicat al Patronatului Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România - ANAT.

Conform ANAT, o parte dintre turişti vor fi rerutaţi către Complexul Mercur-Minerva, deţinut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În acelaşi timp, în unele cazuri, vacanţele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinaţiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă.

"În ultimele doua-trei săptămâni, mai mult de 200 de turişti şi-au putut efectua vacanţele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru că agenţia Mareea să depăşească situaţia critică din punct de vedere financiar şi pentru a evita perturbări în piaţa de turism. Preluăm turişti şi în aceste zile. ANAT se bucura şi de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenţiei Mareea, cărora le mulţumim că s-au oferit să preia turişti", declară Alin Burcea, preşedinte ANAT.

ANAT precizează că este în permanentă legatură cu celula de criza înfiinţată sâmbătă dimineaţa de Mareea, care anunţă turiştii despre serviciile operative de relocare şi alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criza sunt afişate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).

Conform ANAT, turoperatorul Mareea şi-a anunţat sâmbătă dimineaţa incapacitatea de plată şi a anunţat că va cere deschiderea procedurii de insolvenţă. Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se accepta soluţiile compensatorii oferite de turoperatori şi hotelieri, turiştii se pot adresa companiei care a eliberat poliţa de insolvenţă pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.

"În limita a 50.000 de dolari, nu toţi turiştii îşi vor recupera banii achitaţi. O astfel de situaţie ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluţii optime pentru garantarea pachetelor de vacanţă. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităţilor", declară Alin Burcea, preşedinte ANAT.

Consiliul Director a aprobat sâmbătă forma finala a propunerii de ordonanţa pentru crearea Fondului de Garantare, pe care o va trimite Autorităţii Naţionale pentru Turism, varianta care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turişti pentru pachetele de servicii.

"Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc să acţioneze cu celeritate în cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit", precizează preşedintele ANAT. AGERPRES/(AS - editor: George Bănciulea)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.