COD PORTOCALIU: 07-06-2025 ora 10 Intre 7 și 8 iunie, intervalul orar 12-21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate, disconfort termic accentuat, caniculă

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 3 iul /Agerpres/ - România are o conexiune foarte bună la Internet, o penetrare bună o smartphone-urilor, dar există o excluziune financiară de 45-46% din piaţă în ceea ce priveşte metodele moderne de plată, a declarat, Cosmin Vladimirescu, general manager MasterCard România, într-un interviu acordat AGERPRES.

Potrivit acestuia, apetitul românilor pentru tehnologie este foarte ridicat dar, din păcate, ne confruntăm cu un nivel foarte ridicat al excluziunii financiare şi cu un nivel foarte mare al evaziunii fiscale, a spus Vladimirescu.

El a mai vorbit în interviu despre tranzacţiile din acest an, despre penetrarea mediului rural din punct de vedere al tranzacţiilor, comerţul electronic şi noile metode de plată bazate pe identificarea biometrică, precum selfie şi amprentă.

AGERPRES: Deja a trecut un semestru, cum arată anul din punct de vedere al tranzacţiilor?
Cosmin Vladimirescu: Avem datele doar la nivel de trimestru I şi, ca trend, întotdeauna primul trimestru al unui an este ceva mai prost decât cel anterior. Întotdeauna trimestru IV este cel mai puternic. Oricum, trimestru I arată foarte bine. Analizând ca trend evoluţia pieţei, trimestrul I 2016 faţă de trimestrul I 2015, creşterile sunt foarte frumoase. Vorbim de o creştere pe volume de aproape 25%, iar ca număr total de tranzacţii creşterea este aproape de 26%. Creşterea mai rapidă pe tranzacţii arată faptul că se însănătoşeşte comportamentul de consum. Lumea nu mai foloseşte cardul numai ca să-şi cumpere televizoare şi frigidere şi fac două tranzacţii pe an, ci numărul de tranzacţii creşte, lumea începe să plătească şi pentru tichete mai mici, pentru obiecte de valoare mai mică şi cardul devine un instrument de plată folosit zilnic. Piaţa este într-un boom, în creştere masivă.

AGERPRES: Cum arată piaţa în mediul rural?
Cosmin Vladimirescu: Penetrarea în această zonă este similară pe emitere cu cea de pe acceptare. Acolo unde întâlnim terminale întâlnim şi carduri şi viceversa. Zona rurală este complet nepenetrată şi în egală măsură este exclusă financiar şi îndrăznesc să spun că este în mare parte şi nefiscalizată. Lucrurile astea merg mână în mână.

AGERPRES: Cam jumătate din populaţie este în mediul rural. Nu încercaţi să ajungeţi acolo?
Cosmin Vladimirescu: Lăsând la o parte că este o populaţie mare, pe mine mă interesează în primul rând beneficiile pe care le aduce incluziunea financiară. Oamenii aceştia, aproape jumătate din ţară, pentru ei numerarul reprezintă o barieră, o limitare. Ei nu pot să facă cumpărături decât în comerţul de proximitate, decât de la magazinele din imediata apropiere. Dacă le oferim instrumente financiare începând cu unele de bază, primare, cum ar fi produsul prepaid şi dacă le asigurăm şi infrastructura necesară acceptării acestor carduri putem să-i aducem în Mileniul III. E cumva ciudat şi specific României să avem o penetrare foarte bună a smartphone-urilor, o penetrare excepţională a Internetului, o viteză şi o calitate foarte mare şi bună a conexiunilor la Internet, dar, în egală măsură vorbim despre excluziune financiară la nivel de 45-46% din piaţă. Apetitul românilor pentru tehnologie este foarte mare, foarte ridicat dar, din, păcate ne confruntăm cu un nivel foarte ridicat al excluziunii financiare şi cu un nivel foarte mare al evaziunii fiscale.

AGERPRES: Ce aşteptări aveţi de la legea cash-back?
Cosmin Vladimirescu: Mă bucur să văd că eforturile noastre, ale Ministerului Finanţelor şi Guvernului în general converg către zona asta, către crearea de beneficii în zona rurală prin incluziune financiară, care se realizează fie prin produse noi, fie prin iniţiative legislative cum este cea a terminalizării comercianţilor mici de peste 10.000 de euro pe an cu implementarea unui serviciu nou care noi credem că face foarte mult sens acolo, la sate, cumpărături urmate de eliberare de numerar. Este o certitudine că oamenii la începutul experienţei lor cu cardul au nevoie încă de numerar. Acceptarea nu o să fie una perfectă, în sensul că nu o să acoperim toţi comercianţii din prima zi, dar ceea ce ne propunem noi este să avem o acceptare de carduri la nivel rezonabil la 1-3 magazine din sat care, atunci când un consumator va veni cu un card şi va cumpăra ceva, vor putea să furnizeze şi numerar dacă doreşte acest lucru. Este condiţionată eliberarea de numerar de o cumpărătură anterioară şi este limitată la suma de 200 lei. Pentru comercianţi este foarte bine pentru că această retragere de numerar va fi comisionată, vor avea o cotă parte dintr-un comision perceput de banca emitentă. Pentru bănci este evident că instalarea de bancomate în zona rurală nu este cea mai eficientă soluţie.

AGERPRES: Dar practic şi populaţia din acea zonă trebuie să dorească să folosească un card. Cum se poate ajunge la acel om care nu este interesat de card când are cash?
Cosmin Vladimirescu: E adevărat, dar soluţia la care ne-am gândit noi este eficientizarea fluxurilor de numerar care ajung în zona rurală, care în principal constau fie în canalul de beneficii sociale care vine de la Guvern, iar aici putem să vorbim despre eficientizare prin carduri prepaid, carduri sociale prin care fiecare cetăţean să aibă un card prin care să primească toate beneficiile, toate ajutoarele sociale pentru care este eligibil. Al doilea mare canal este vorba despre banii care vin de afară, de la românii care lucrează în afara ţării şi care trimit în mod regulat bani acasă şi pentru care soluţia cea mai eficientă ar fi transferul lor cumva în format electronic.

AGERPRES: Comerţul electronic este una dintre zonele unde încă România nu este destul de avansată din punct de vedere al plăţilor?
Cosmin Vladimirescu: Aici, deşi volumul şi numărul tranzacţiilor este în explozie şi creşte fantastic de la un an la altul, totuşi plăţile cu cardul au o cotă minoră, vorbesc de maximum 20-25% din totalul plăţilor care reprezintă specificitate pieţei din România. Adică oamenii cumpără online dar încă nu plătesc cu cardul, ci în numerar la livrare. Motivul principal pentru care se întâmplă în felul acesta este faptul că nu avem încă încredere în comercianţii care vând online că ne livrează ceea ce am plătit. Cea mai bună protecţie împotriva unei situaţii nefericite este plata cu cardul în care este garantat produsul pe care l-ai comandat şi dacă nu eşti mulţumit îl poţi returna şi îţi recuperezi integral banii. Cumpărăturile sunt protejate pentru posesorii de card. Poţi să ai beneficii atunci când plăteşti cu cardul, gen puncte, să plăteşti în rate - o metodă de plată din ce în ce mai apreciată de români.

AGERPRES: Ce metode de validare folosindu-se date biometrice sunt cele mai populare în lume?
Cosmin Vladimirescu: Vorbim de plăţi cu telefonul mobil în care autentificarea se face prin metode biometrice. Cele mai populare metode validate ca fiind sigure şi foarte eficiente sunt identificarea posesorului de card/telefon printr-un selfie, o poză a posesorului de card şi recunoaşterea facială, iar a doua este citirea amprentei.

AGERPRES: Comercianţii români sunt pregătiţi pentru astfel de plăţi?
Cosmin Vladimirescu: Avem toţi comercianţii activaţi pe astfel de plăţi pentru că indiferent de dispozitivul care este folosit, fie că este vorba de un card, telefon mobil, brăţară, e vorba de o tranzacţie contactless până la urmă, terminalul fiind acelaşi şi de aceea lucrăm la dezvoltarea reţelei de acceptare. AGERPRES/(AS - autor: Florin Bărbuţă, editor: Nicoleta Gherasi)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.