Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 12 mai /Agerpres/ - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost clasat de către Airports Council International - Europe pe locul al patrulea în topul european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creştere a traficului aerian în primul trimestru al anului 2016, respectiv la categoria aeroporturilor cu 5 - 10 milioane de pasageri pe an.
Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), pe primele patru locuri în această categorie s-au clasat aeroporturile Berlin Schoenefeld, Faro-Algarve (Portugalia), Larnaca (Cipru) şi Henri Coandă Bucureşti, urmat de aeroportul Porto.
În perioada ianuarie - martie, la categoria aeroporturilor cu peste 25 de milioane de pasageri pe an, clasamentul este: Istanbul Sabiha Gokcen, Dublin, Barcelona El Prat, Copenhaga şi Amsterdam. La categoria 10 - 25 de milioane de pasageri/an, pe primele locuri s-au clasat aeroporturile Bonn Cologne, Alicante, Malaga, Palma de Mallorca şi Atena, iar la categoria sub 5 milioane de pasageri pe an, clasamentul este: Liege (Belgia), Ohrid (Macedonia), Oostende-Bruges (Belgia), Santorini (Grecia) şi Oradea.
Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a înregistrat, în primul trimestru al anului 2016, un trafic aerian de 2.140.750 pasageri şi 23.719 mişcări de aeronave (aterizări şi decolări). Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul pasagerilor care au tranzitat AIHCB în februarie 2016 a înregistrat o creştere de 18,4%.
'Evoluţia numărului de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă devansează semnificativ tendinţa generală de 7,8%, înregistrată la nivel european', precizează comunicatul citat.
Aeroportul Henri Coandă a înregistrat, de asemenea, şi o creştere a numărului de mişcări de aeronave, depăşind şi la acest capitol trendul european, care a atins 4%. Astfel, în primul trimestru din 2016, numărul mişcărilor de aeronave pe AIHCB a crescut cu 10,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 şi asigură coordonarea operaţională şi managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care gestionau aeroporturile bucureştene: Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu. AGERPRES/ (AS - autor: Andreea Marinescu, editor: Mariana Nica)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.