Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 28 apr /Agerpres/ - Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a verificat, joi, stadiul realizării studiilor de teren pe amplasamentul autostrăzii Sibiu - Piteşti, precum şi avansarea investigaţiilor geotehnice necesare întocmirii studiului de fezabilitate, în condiţiile în care finalizarea forajelor, efectuarea testelor de laborator şi întocmirea studiului geotehnic pe secţiunile 1 (Sibiu - Boiţa) şi 5 (Piteşti - Curtea de Argeş) au ca termen de realizare luna iulie a acestui an.
Potrivit unui comunicat al ministerului de resort, ministrul Transporturilor a efectuat, joi, o vizită de lucru pe şantierele viitoarei autostrăzi Sibiu - Piteşti, precum şi pe lotul 3 al autostrăzii Orăştie - Sibiu, împreună cu o echipă de specialişti din cadrul CNADNR.
În prezent se execută foraje pe Secţiunea 1 Sibiu - Boiţa (15 km) şi Secţiunea 5 Piteşti - Curtea de Argeş (30 km). La execuţia lucrărilor sunt mobilizate patru echipe la forajele geotehnice cu echipament semimecanizat şi trei echipe la forajele geotehnice cu echipament mecanizat. Până astăzi, au fost realizate 81 de foraje din 200 estimate pe Secţiunea 1 Sibiu - Boiţa şi 95 de foraje din 349 estimate pe Secţiunea 5 Piteşti - Curtea de Argeş.
Finalizarea forajelor, efectuarea testelor de laborator şi întocmirea studiului geotehnic pe Secţiunile 1 şi 5 au ca termen de realizare luna iulie a acestui an, precizează Ministerul Transporturilor (MT).
După execuţia forajelor şi sondajelor pe fiecare secţiune în parte se vor face analize de laborator pentru întocmirea studiului geotehnic. Studiul geotehnic, studiile de trafic, hidrologic, topografic, arheologic, de impact asupra mediului, precum şi analiza cost - beneficiu vor sta la baza întocmirii studiului de fezabilitate.
"Avem nevoie de o viteză mai mare, fără a renunţa, însă, la calitatea prelevărilor şi la calitatea forajelor', a declarat Dan Costescu.
În ceea ce priveşte lotul 3 al autostrăzii Orăştie - Sibiu, încă de săptămâna trecută a început organizarea de şantier pentru refacerea sectorului, iar CNADNR a mobilizat utilajele, specialiştii şi echipele de muncitori pentru demararea lucrărilor.
Până în prezent, au fost executate lucrări de drenări şi scurgere a apei. Următoarele etape sunt: terasarea şi drenarea cu piatră brută, consolidarea şi stabilizarea terenului, reconstrucţia corectă în conformitate cu proiectul iniţial aprobat, realizarea lucrărilor de drenaj şi colectare a apelor la suprafaţă.
"Proiectul pentru cei 200 de metri dintre Sălişte şi Cunţa a fost unul deosebit, deoarece provocarea proiectantului a fost să pună în comun soluţiile sale cu soluţiile iniţiale ale autostrăzii pentru a putea funcţiona împreună. A reuşit această fază, ne-am stabilizat la o soluţie şi a început deja şi implementarea ei. Acesta este un examen atât pentru şefii de proiect, pentru regionalele care concură la acest proiect, cât şi pentru companie la nivel central, acolo unde este unitatea specială pentru implementare", a afirmat şeful de la Transporturi. AGERPRES/(AS - editor: Oana Tilică)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.