COD GALBEN: 23-06-2025 ora 10 Intre 23 iunie, interval orar 12 – 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate, local caniculă COD GALBEN: 23-06-2025 ora 10 Intre 24 iunie, ora 10 – 25 iunie, ora 10 se va semnala caniculă și disconfort termic
Washington, 29 mar /Agerpres/ - După trei ani de scădere a preţurilor pe piaţa cerealelor, fermierii americani intenţionează să crească suprafeţele cultivate cu porumb mizând pe faptul că vânzările mai mari le vor permite să contracareze preţurile scăzute, informează Reuters.
Analiştii estimează că la preţurile actuale fermierii vor putea să-şi acopere costurile variabile, precum cele cu seminţele şi îngrăşămintele. Fermierii speră că dacă vor cultiva suprafeţe mai mari, şi vor reduce o parte din cheltuieli, vor putea să acopere şi o parte din costurile fixe, precum cele cu chiriile pentru terenuri.
Strategia actuală a fermierilor americani este una diferită de cea adoptată ultima dată când preţurile la cereale au scăzut timp de trei ani consecutiv, la mijlocul anilor 1980. Atunci fermierii au redus producţia şi preţurile au început să crească.
În funcţie de fenomenele meteo, o suprafaţă mai mare cultivată cu porumb înseamnă o recoltă mai mare care nu va face decât se se adauge unor stocuri globale masive care au păstrat preţurile la un nivel sub punctul de echilibru. Însă economiştii sunt de părere că o majorare a producţiei ar putea fi singura şansă a fermierilor americani de a ajunge la echilibru pe o piaţă în scădere.
Costurile variabile reprezintă aproximativ jumătate din cheltuielile fermierilor, chiar dacă ponderea lor variază de la o fermă la alta şi de la un stat la altul. "Există întotdeauna o componentă de costuri fixe indiferent ce ai face şi astfel există stimulentul de a-ţi acoperi costurile variabile şi a-ţi reduce costurile fixe", a declarat Gary Schnitkey, economist la Universitatea din Illinois.
Potrivit economiştilor, în statele americane din Midwest, pierderile de pe urma cultivării de porumb în acest an ar putea ajunge la 100 de dolari pentru fiecare acru de teren (0,4 hectare). De exemplu, în statul Illinois cultivarea porumbului va aduce venituri brute de 777 de dolari per acru iar în timp ce costurile variabile şi cele fixe se vor ridica la 858 de dolari per acru, rezultând o pierdere de 81 de dolari per acru.
Chiar şi aşa, 2016 se preconizează a fi primul an când fermierii americani vor majora suprafeţele cultivate cu porumb după trei ani de scădere a preţurilor. Departamentul american al Agriculturii (USDA) estimează că veniturile fermierilor vor scădea cu 3% în acest an, după un declin de 8% în 2015 şi o scădere de 27% în 2014.
La mijlocul anilor 1980 fermierii americani au redus producţia după ce preţurile au scăzut şi au introdus terenurile într-un nou program guvernamental de conservare, care i-a plătit pe fermierii care au decis să lase terenurile în pârloagă. Termenul limită pentru înscrierea în acest program în cursul anului 2016 a expirat. În schimb, anul acesta fermierii mizează pe porumb pentru că oferă şansa unor producţii mai mari decât soia dacă vremea este favorabilă precum şi perspectiva unor preţuri mai mari dacă condiţiile meteo sunt nefavorabile.
USDA se aşteaptă ca suprafaţa cultivată cu porumb să crească cu 2,2% comparativ cu 2015 până la 90 milioane acri (364.217 kilometri pătraţi), o suprafaţă similară cu cea a Germaniei, în timp ce suprafaţa cultivată cu soia boabă să crească doar cu 0,5% până la 83,1 milioane acri. AGERPRES/ (AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.