Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 29 mar /Agerpres/ - Strategia Guvernului are ca punct central producţia românească, o producţie cu femei antreprenor, cu femei manager, a declarat, vineri seară, Costin Borc, viceprim-ministru şi ministru al Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri.
"Dacă cineva crede că o femeie nu poate să fie un antreprenor de mare succes, un director de multinaţională, cred că se înşeală şi cred că nu realizează adevăratul potenţial al femeilor antreprenor, care îşi aduc o contribuţie importantă la dezvoltarea economică şi, implicit, a României. Începem să vorbim de ceva vreme la Guvern de o strategie economică. Ne propunem o viziune economică despre încotro trebuie să meargă România şi această viziune are ca punct central producţia românească, o producţie oriunde şi o producţie cu femei antreprenor, cu femei manager'', a spus vicepremierul Borc, la evenimentul de lansare a cărţii 'Forţa economică a femeilor'.
Institutul de Studii Populare şi Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), împreună cu Fundaţia Hanns Seidel, au lansat, marţi, volumul 'Forţa economică a femeilor', ce cuprinde o analiză a implicării femeilor în business, dar şi 57 de interviuri cu femei de succes.
'Femeile românce sunt foarte bine reprezentate la Bruxelles şi sunt apreciate. Sunt convinsă că viaţa femeilor antreprenor nu este deloc simplă, mai ales dacă activează în domenii precum construcţiile sau arhitectura. Eu nu am un business. Mi-ar plăcea foarte mult. Probabil că în câţiva ani voi găsi o cale să mă dezvolt ca om de afaceri. Am câteva idei', a spus, la rândul său, ministrul Finanţelor Publice, Anca Dragu, prezentă la acelaşi eveniment.
''Forţa economică a femeilor", apărută la editura Polirom, vine după ce, în anul 2011, Andreea Paul a publicat volumul ''Forţa politică a femeilor''. Andreea Paul este doctor în economie, lector universitar şi deputat de Ţara Oaşului.
"Peste o treime din antreprenoriatul românesc este de gen feminin. Nu sunt puţine femeile antreprenor. Sunt peste 245.000 de firme din România care sunt conduse de femei. Aceste poveşti de afaceri se termină prin crearea de noi locuri de muncă, nu puţine - peste 740.000', a spus Andreea Paul.
Conform unei analize a Comisiei Naţionale de Prognoză, contribuţia femeilor la formarea Produsului Intern Brut a fost estimată la 42,6%, la sfârşitul anului 2014.
'Ne face plăcere să găzduim acest eveniment, cu atât mai mult cu cât, în ultima vreme, nu am prea mai văzut dezbateri pe idei economice. Agenda publică este îmbibată de numărul câinilor de la stână, dar nu avem încă Legea parteneriatului public privat, nu avem Legea holdingului. Categoric, femeile antreprenor reprezintă un pol important în România. Vorbim de 776.000 de societăţi înregistrate la Registrul Comerţului şi avem 217.400 de societăţi active unde acţionarul majoritar este o femeie. Chiar la noi, la CCIR, 80% dintre angajaţi sunt femei', a precizat preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, Mihai Daraban.
Structurată în trei părţi, cartea dezvăluie istoricul business-ului feminin românesc, realităţile şi provocările economice ale femeilor în România actuală, comparativ cu celelalte state din Uniunea Europeană, instrumentele de sprijinire şi politicile publice de interes pentru antreprenoriatul feminin. AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Oana Tilică)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.