Consiliul Concurenței autorizează operațiunea prin care Tymbark poate prelua Rio Bucovina

 •  Economie
642 afişări

Producătorul de băuturi răcoritoare necarbonatate Tymbark va prelua Rio Bucovina, după ce Consiliul Concurenței a anunțat, marți, că a autorizat această fuziune.

724a641f-6c89-4a24-8d3e-7e61d3e39f83

'Consiliul Concurenței a autorizat concentrarea economică prin care Tymbark — MWS Sp. Z o.o. Sp. K. preia Rio Bucovina SRL (...) Autoritatea de concurență a evaluat operațiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilității acesteia cu un mediu concurențial normal, în conformitate cu Regulamentul privind concentrările economice. Ca urmare a analizei, Consiliul Concurenței a constatat că această operațiune nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața românească sau pe o parte substanțială a acesteia, în special prin crearea sau consolidarea unei poziții dominante', se notează într-un comunicat al instituției.

În luna august a anului trecut, grupul polonez Maspex Wadowice anunța că are în plan achiziționarea companiei Rio Bucovina, iar în acest sens a parafat un contract condițional, intrarea în vigoare a acestui document depinzând de obținerea aprobării Consiliului Concurenței din România, precum și de efectuarea cu succes a acțiunii de due diligence.

Tranzacția include, printre altele, achiziționarea celor trei facilități de producție ale societății Rio Bucovina, localizate în Vatra Dornei, Timișoara și Giurgiu, dar și a brandului 'Bucovina'.

Grupul Maspex este un cunoscut producător de produse instant, de sucuri, nectaruri și băuturi răcoritoare, de paste făinoase, biscuiți sărați (crackers) și covrigei (brezels). Grupul a intrat pe piața românească în anul 1996 și, în prezent, este unul dintre cei mai mari investitori polonezi în România. Printre cele mai importante branduri deținute de Maspex în România sunt: Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta și Salatini.

Achiziția va reprezenta cea de-a 18-a preluare a Grupului Maspex Wadowice și cea de-a treia pe piața românească. În anul 2007, Tymbark Maspex România, parte a Grupului Maspex Wadowice, a achiziționat brandul Arnos, iar în anul 2013 brandurile Salatini și Capollini, cele mai vechi mărci comerciale de pe segmentul biscuiți sărați și covrigei.

Rio Bucovina deținea, anul trecut, o cotă de aproape 10% din piața românească a apelor îmbuteliate, conform datelor AC Nielsen, aferente perioadei aprilie — mai 2015.

AGERPRES/(AS — autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică, editor online: Irina Giurgiu)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe
Noul Agerpres