Bogdan Olteanu (BNR): Centrul SAL din domeniul bancar reglează asimetria dintre client și bancă

 •  Economie
502 afişări

Perioada de boom economic a adâncit asimetria dintre clienți și bănci, iar acest aspect a dus la necesitatea apariției unui organism care să ofere consumatorilor posibilitatea de a soluționa alternativ disputele cu banca, respectiv Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), susține viceguvernatorul Băncii Naționale a României, Bogdan Olteanu.

7a5f19b4-f8e0-490c-a48b-95d2994b888e

"Ne aflăm aici pentru că, de-a lungul timpului s-a creat această asimetrie (dintre clienți și bănci). S-a ajuns mai departe pentru că, în epoca de entuziasm, sistemul financiar, alături de mulți alți comercianți, au produs exagerări, alimentând această exuberanță irațională. (...) Sectorul financiar a făcut acest efort financiar pe care eu îl salut, de a găsi mecanismele de finanțare pentru această structură, astfel încât consumatorul să nu suporte costuri", a explicat marți Olteanu, în cadrul conferinței de prezentare a Centrului.

Potrivit acestuia, au existat multe voci care au susținut, în ultima vreme, că acest proces este unul complicat, voci venind în special de la bănci și dinspre avocați.

"Pentru una dintre părțile de astăzi, pentru bănci, atât de complicat este faptul că astăzi există un sistem care le tratează asimetric în fața consumatorilor. Da, așa funcționează lucrurile astăzi, cel puțin în Europa. Există o asimetrie de tratament care echilibrează relația dintre consumatori și bănci și este normal să fie așa, pentru că există o asimetrie în accesul la informații, există o asimetrie în prelucrarea informațiilor, între consumatori și bănci, și atunci sistemul instituțional reechilibrează relația care dă, de exemplu, posibilitatea ca pentru bănci o decizie dată aici să fie obligatorie, în timp ce consumatorul să o poată contesta mai departe dacă nu este de acord cu ea", a susținut Olteanu.

În ceea ce privește avocații, în opinia viceguvernatorului BNR, aceștia sunt împotriva sistemului pentru că pierd bani în momentul în care consumatorul renunță să se mai adreseze instanței pentru soluționarea litigiului cu banca, și merge la acest Centru.

"Este o reușită și vreau să marchez această reușită. Suntem printre țările care au a reușit să construiască un asemenea Centru. Sper ca anul viitor să constatăm că l-am făcut și funcțional. (...) Succes băncilor în a înlătura molozul reputațional acumulat în perioada de boom. Suntem, sper, pe drumul cel bun pentru a restabili această relație de încredere în care cetățeanul se duce cu încredere să depună banii munciți la bancă, alt cetățean se duce cu încredere să împrumute acei bani, să îi folosească și să îi dea înapoi, astfel încât deponentul să poată să recupereze în orice moment dorește depozitul", a mai spus Bogdan Olteanu.

AGERPRES/(AS — autor: Ana-Maria Vasile, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ada Vîlceanu)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe
Noul Agerpres