Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 25 feb /Agerpres/ - Peste 280 de firme din 15 ţări încep, joi, bătălia ofertelor de vacanţă la o nouă ediţie de primăvară a Târgului de Turism al României (TTR), care se desfăşoară la Romexpo, în perioada 25 - 28 februarie 2016.
Târgul are loc la finele lunii februarie tocmai pentru ca românii să beneficieze de ofertele early-booking pentru vacanţele de vară. Vânzările pentru destinaţiile interne vor creşte, spun reprezentanţii turoperatorilor români, chiar dacă Turcia va veni cu oferte "tentante", iar agenţiile interne atacă cu oferte gratuite pentru transportul cu autocarul pe Grecia şi Bulgaria sau cu tarife de un euro cu Memento Bus-ul celor de la Christian Tour.
Bulgaria nu va renunţa la strategia de atragere a românilor, chiar dacă este destinaţia spre care se estimează că vor migra cei mai mulţi dintre turiştii ruşi care nu mai pot merge în Turcia.
De asemenea, programele pentru seniori s-au diversificat, iar la târg vor fi prezentate 12-14 tipuri de astfel de pachete.
În cadrul TTR, Autoritatea Naţională pentru Turism pregăteşte în standul său mai multe evenimente dedicate promovării României, inclusiv prin ambasadorii turismului romanesc.
"Pentru ediţia de primăvară a celei mai importante manifestări expoziţionale de profil din ţara noastră am ales sa promovăm România într-o manieră unică. Astfel, în standul Autorităţii Naţionale pentru Turism vizitatorii vor putea descoperi o casă transilvăneană care va găzdui Ambasadorii Turismului Romanesc, poveşti despre Constantin Brâncuşi, meşteşugari, produse tradiţionale, legende transilvănene, personalităţi care s-au remarcat pentru acţiunile lor de promovare a valorilor autohtone. Intenţia noastră este ca începând cu acest an să asociem imaginea României cu valorile sale umane, culturale, ştiinţifice, artistice. Suntem convinşi că este începutul promovării României într-o manieră unitară cu focus pe adevăratele repere autohtone", spune Anca Pavel-Nedea, preşedintele ANT.
Mamaia devine staţiunea vedetă încă din prima zi a târgului, în condiţiile în care Asociaţia Litoral - Delta Dunării (ALDD) îşi lansează calendarul de evenimente şi site-ul oficial al staţiunii Mamaia. Petrecerea Mamaia Style - Dreams & Sensations, cu tobe SuperChill, muzica live, barmani şi DJ sunt câteva dintre momentele special pregătite pentru a atrage vizitatorii încă de la deschiderea evenimentului dedicat turismului. ALDD îşi invită partenerii, agenţiile de turism şi vizitatorii să intre în atmosfera de vacanţă ce îi va însoţi în 2016 pe Litoral şi în Delta Dunării.
"Aşa cum ne-am obişnuit publicul şi partenerii, vom oferi un spectacol de senzaţie la Târgul de Turism al României, pentru că turiştii români reprezintă piaţa cea mai importantă, pe care ne concentrăm atenţia şi campaniile de promovare. Împreună cu Consiliile Judeţene Constanţa şi Tulcea, hotelieri, agenţii de turism şi agenţi economici din Mamaia, Satul de Vacanţă, Litoral şi Delta Dunării, lansăm Calendarul de evenimente pentru vara 2016, Site-ul oficial Mamaia, şi oferim un spectacol care, în acest an, pune accent pe atracţii, evenimente, muzică şi tradiţii", spune Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral - Delta Dunării.
În zilele următoare vor fi prezentate atracţiile, gastronomia, muzica şi tradiţiile dobrogene, iar sâmbătă vom dansa cu ansamblurile "Nunta Zamfirei", "Eforie Nord" şi "Mugurelul Cernavodă", Ionuţ Galani şi ansamblul Asteria.
Oficiul Naţional de Turism al Serbiei a venit cu stand propriu deoarece atragerea turiştilor români spre destinaţiile din Serbia în 2016 este parte a strategiei naţionale sârbe de turism. "Serbia este, de multe ori, o destinaţie turistică subestimată de turişti, inclusiv de cei români, însă ea oferă o varietate de posibilităţi de petrecere a timpului liber, indiferent de sezon: de la staţiunile de ski din munţii Tara, la parcurile naturale spectaculoase, unul dintre cele mai mari festivaluri de muzică din Europa, şi oraşele încărcate de istorie", afirmă reprezentanţii Oficiului.
Cele mai multe surprize sunt pregătite, conform organizatorilor, de turoperatorii români care vor veni cu abordări noi, inclusiv cu zone special dedicate părinţilor care vor să îşi petreacă vacanţele cu copiii mici, de 1-2 ani, aşa cum este şi cazul celor de la Eximtur.
Zonele turistice autohtone vor fi reprezentate prin consiliile judeţene Alba, Brăila, Buzău, Cluj, Dâmboviţa, Maramureş, Mehedinţi, Neamţ, Satu-Mare, oraşele Alba-Iulia, Amara, Cluj, Făgăraş, Mangalia, Piatra-Neamţ, Poiana Braşov, Târgu-Neamţ, Techirghiol şi Timişoara, precum şi prin primăriile comunelor Poiana Câmpina (Prahova), Turia (Covasna), Molivisu (Brăila) şi Miroslava (Iaşi).
La TTR, Albania, Bulgaria, Croaţia, Egipt, Grecia, Israel, Italia, Moldova, Palestina, Polonia, România, Serbia, Spania, Turcia şi Ungaria expun pe o suprafaţă expoziţională de peste 13.700 mp.
Târgul de Turism al României este organizat de Romexpo împreună Camerele de Comerţ şi Industrie din România, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), în calitate de partener strategic, şi cu Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), cu Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) şi cu Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC).
Programul de vizitare al târgului va fi, de joi până sâmbătă, între orele 10,00-18,00, iar duminică între orele 10,00-16,00. Preţul biletului de intrare va fi de 10 lei. AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Mariana Nica)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.