Borc: Ministerul Economiei și-a pierdut mult din rolul pe care ar trebui să-l aibă

 •  Economie
301 afişări

Ministerul Economiei și-a pierdut mult din rolul pe care ar trebui să-l aibă pentru că s-a concentrat pe administrarea companiilor de stat, a declarat, joi, Costin Borc, viceprim-ministru al României și ministru al Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri, într-o conferință de specialitate.

b0fb3691-b516-4dd9-95af-4373b31f5bcb

"Ministerul Economiei, în timpul anilor, și-a pierdut foarte mult din rolul pe care ar trebui să-l aibă. Și-a pierdut prin deprofesionalizare, dar și printr-o focalizare excesivă pe administrarea societăților din subordine, fie ele, la un moment dat, societăți din energie care erau mai interesante, fie societățile care sunt astăzi în Ministerul Economiei", a spus Borc.

El a precizat că un minister nu poate să fie jucător și arbitru în același timp.

"Nu poți să fii și arbitru și jucător în același timp. Ministerul Fondurilor Europene se chinuie astăzi să facă ghidul și, poate sunt puțin în urmă, dar strategia trebuie să vină de la economie. Ministerul trebuie să fie acel pol care atrage ideile lor, ce trebuie făcut și are o viziune unitară. Ne-am focalizat pe administrare și am uitat să definim ce vrem să administrăm. Rolul Ministerului Economiei este de analiză, de concentrator al ideilor care sunt în societate în tot ceea ce privește politici industriale, comerciale, ce susținem la Bruxelles, care este poziția României din punct de vedere economic", a explicat ministrul Economiei.

AGERPRES/(AS — autor: Florin Bărbuță, editor: Oana Tilică, editor online: Irina Giurgiu)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe
Noul Agerpres