Justiția europeană a decis că forma sticlei de Coca-Cola nu poate fi o marcă înregistrată

 •  Economie
479 afişări

Încercarea producătorului american de băuturi răcoritoare Coca-Cola Co. de obține statut de marcă înregistrată în Uniunea Europeană pentru celebra sa sticlă de băuturi a eșuat, deoarece justiția comunitară a decis că designul sticlei nu este suficient de distinct pentru a o diferenția de alte produse de pe piață, informează DPA.

556b2072-c2f2-40ed-893f-f1fbecc8b0dc



În 2011, grupul american a făcut o cerere la Oficiul pentru Armonizare în cadrul Pieței Interne (OHIM) pentru ca designul sticlelor sale să obțină statutul de marcă înregistrată. Însă, OHIM a decis în 2014 că forma respectivă nu are niciun caracter distinct care să justifice obținerea statutului de marcă înregistrată.

Într-o decizie publicată miercuri, Curtea Generală a UE a susținut decizia anterioară a OHIM, apreciind că sticla Coca-Cola "nu posedă niciun fel de caracteristici care să o diferențieze de alte sticle disponibile pe piață".

Obținerea statutului de marcă înregistrată pe baza formei este foarte dificilă. În cazurile anterioare, justiția europeană a stabilit reguli clare potrivit cărora cei care vor să beneficieze de protejarea proprietății intelectuale trebuie să dovedească faptul că produsul poate fi recunoscut de consumatori exclusiv prin forma sa și nu în combinație cu logo-ul sau alt semn.

Producătorul Coca-Cola s-a declarat dezamăgit de decizia Curții Generale și ia în considerare o eventuală contestație la Curtea de Justiție a Uniunii Europene.

AGERPRES/(AS — autor: Constantin Balaban, editor: Oana Tilică, editor online: Andreea Lăzăroiu)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe
Noul Agerpres