Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 4 feb /Agerpres/ - Peste 200 de români aflaţi în vacanţă în ţări din Uniunea Europeană au depus, în 2015, reclamaţii vizând nemulţumiri legate de serviciile şi produsele oferite, cele mai multe, 78%, fiind legate de domeniul transporturilor, a declarat, joi, Irina Chiriţoiu, directorul Centrului European al Consumatorilor România (CECR), într-o conferinţă de specialitate.

'Din cele 202 contestaţii primite în 2015, am rezolvat, pe cale amiabilă, peste 70%. 21% dintre reclamaţii au vizat serviciile hoteliere, în special pe cele cumpărate online. Am avut şi două reclamaţii privind spectacolele la care românii au fost în UE, în vacanţă. Avem, când vorbim de transporturi, multe reclamaţii şi în sectorul închirierilor de maşini, nu numai pentru serviciile prestate de companiile aeriene', a precizat Irina Chiriţoiu.

Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) a lansat aplicaţia mobilă ECC-Net Travel App care ajută consumatorii să îşi exprime drepturile de consumatori în limba ţării de destinaţie. ECC-Net Travel App oferă cunoştinţe juridice şi suport lingvistic în 23 de limbi ale UE, plus norvegiană şi islandeză. Aplicaţia este gratuită şi se poate accesa şi offline astfel încât nu trebuie să intri în costurile serviciului de roaming. Aceasta este disponibilă pentru dispozitive mobile cu sisteme de operare iOS, Android şi Microsoft Windows. Aplicaţia poate fi descărcată şi de pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România.

'Centrul European al Consumatorilor s-a alăturat reţelei ECC-Net la 1 ianuarie 2007, pentru a-i sprijini pe cetăţenii UE în domeniul achiziţiilor transfrontaliere. Rolul nostru este să oferim consultanţă juridică gratuită în probleme de comerţ transfrontalier şi să încercăm rezolvarea pe cale amiabilă a sesizărilor pe care le primim de la consumatorii români, dar şi din alte state membre', spune Irina Chiriţoiu.

Cele mai multe reclamaţii privind sectorul de călătorii ajung la CECR de la românii care merg în Ungaria, Italia, Spania, Germania, Bulgaria şi Franţa.

Plângerile consumatorilor împotriva unor companii din UE pot fi preluate numai dacă aceştia sunt rezidenţi sau cetăţeni ai unui stat membru al UE (plus Norvegia şi Islanda) şi dacă legislaţia comunitară este aplicabilă.

Reprezentanţii CECR spun că dacă o soluţionare pe cale amiabilă nu este posibilă, Centrul poate oferi sfaturi cu privire la calea de urmat - mediere, procedura europeană privind cererile cu valoare redusă (sub 2.000 de euro), procedura europeană privind somaţia de plată sau un alt organism. AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Andreea Marinescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.