FAPT și FPTM: Scădere consistentă a numărului de turiști moldoveni în destinațiile din România, cu 25-30%

 •  Economie
576 afişări

Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din Romania ( FAPT) și Federația de Promovare a Turismului din Moldova (FPTM) - organizații Partenere oficial prin Alianța semnată la 12 noiembrie 2015 - anunță scăderea cu 25-30% a numărului de turiști moldoveni care s-au aflat în vacanță în destinațiile din România pentru petrecerea sărbătorilor de rit vechi, potrivit unui comunicat al federațiilor.

c9a710d0-18cf-460f-9f3d-df360d917748

"Estimăm prezența a circa 11 — 12.000 turiști moldoveni în stațiunile montane din România în intervalul 1 decembrie — 10 ianuarie 2015. Topul preferințelor turiștilor moldoveni situează stațiunile românești: Poiana Brașov, Predeal, Sinaia pe primele trei poziții, imediat după acestea însă urmează destinații ca Bansko (Bulgaria), Viena (Austria), Cortina D'Ampezzo (Italia), și se constată revenirea cererii către Bucovel (Ucraina), datorită prețurilor scăzute și ofertelor promovate în Republica Moldova", se arată în comunicat.

Potrivit federațiilor, cauzele acestei scăderi consistente cu privire la vacanțele în România sunt legate de accentuarea crizei politice și economice din Moldova ( care a redus cererea de vacanțe pentru moldoveni), de liberalizarea circulației turistice pentru cetățenii moldoveni ( care pot călători în U.E. fără viză, ceea ce i-a determinat să aleagă și alte destinații europene, în afară de România) , dar mai ales de absența promovării României ca destinație în Moldova.

Potrivit președintelui FAPT, Corina Martin, indiferent de efectele crizei cu care se confruntă bugetele de vacanță ale moldovenilor, România a scăzut consistent și îngrijorător în preferințele de vacanță ale turiștilor moldoveni, și aceasta este o consecință directă a absenței promovării destinațiilor românești pe piața din Moldova. Aceasta precizează că în ultimii 6 ani, ANAT și mai ales Federația de Promovare Turistică din România au dus o campanie continuă de promovare a destinațiilor românești către agențiile de turism și turiștii moldoveni, împreună cu Federația de Promovare a Turismului din Moldova.

"Din păcate, Autoritatea Națională de Turism nu a reușit să deruleze nici o campanie de promovare pe Moldova de mai mulți ani, iar prin simpla participare de 3-4 zile la Expoziția de Turism din Moldova, nu ai cum să obții alte rezultate în afară de acela de a bifa prezența la un Târg. Considerăm ca inacceptabilă lipsa unei strategii și a rezultatelor în promovarea României ca destinație de vacanță pe piața vecină și prietenă, în comparație cu eforturile de promovare pe care continuă să le facă Bulgaria, Turcia și alte destinații concurente", a declarat Corina Martin, presedinte FAPT.

La rândul său, Alexandru Filipschi, președinte al Federației de Promovare a Turismului din Moldova, susține că de-a lungul ultimilor trei ani a tot solicitat autorităților publice care coordonează turismul din România să se implice în promovarea destinațiilor românești pe teritoriul Republicii Moldova, așa cum de ani buni o fac alte state.

"Absența promovării destinațiilor românești pe piața din Republica Moldova, în contextul politic actual, a dus la scăderea drastică a numărului de turiști moldoveni (circa 30%) în zona montană românească, fapt observat cu ochiul liber în acest sezon. Asta chiar dacă unele surse media românești din varii motive au prezentat o pseudo-prezență a turiștilor moldoveni, ruși și ucraineni. Problemele legate de trecerea frontierei de-a lungul ultimilor ani își spun de asemenea cuvântul, pentru că staționarea de câte șase ore în vamă a unui autocar cu turiști moldoveni (minim 15 de autocare zilnic în perioada 02 — 06 ianuarie a fiecărui an!) face ca dorința turiștilor de a ajunge în vacanță la munte în România să scadă, sau mai rău să dispară. Continuăm parteneriatul cu Federația de Promovare din România (FAPT) și vom cere autorităților române simplificarea procedurilor de control de frontieră pentru turiștii moldoveni. Mai mult, vom continua să solicităm autorităților române să demareze, în sfârșit, o campanie de promovare pe Moldova, dar am înțeles că nu există buget în acest sens. Este regretabil că România nu se promovează în Moldova!", a spus Alexandru Filipschi.

AGERPRES/(AS — autor: George Bănciulea, editor: )

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe
Noul Agerpres