Șeful Volkswagen merge în SUA pentru a încerca să rezolve problemele legate de scandalul emisiilor

 •  Economie
404 afişări

Matthias Mueller, șeful grupului Volkswagen, se va întâlni săptămâna viitoare cu Gina McCarthy, administratorul Agenției pentru Protecția Mediului din SUA (EPA), pe fondul negocierilor care se desfășoară între VW și EPA pentru ca acele aproape 600.000 de vehicule diesel implicate în scandalul emisiilor să respecte normele de poluare, transmit Bloomberg și Reuters.

2dfb5f2d-61e6-4c9c-89d8-801beee0bdbe

Luni, Departamentul american al Justiției și-a anunțat intenția de a cere despăgubiri companiei germane pentru instalarea ilegală a unui soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. De asemenea, EPA a anunțat că propunerile înaintate până acum de VW în privința tehnicilor care vor permite automobilelor să îndeplinească integral cerințele autorităților de reglementare sunt inadecvate.

Întâlnirea din 13 ianuarie a fost cerută de reprezentanții Volkswagen. Va fi prima vizită oficială a lui Matthias Mueller în Statele Unite de când a ajuns la conducerea VW, după ce predecesorul său, Martin Winterkorn, a demisionat în septembrie 2015, din cauza scandalului emisiilor.

Daunele pe care ar urma să le plătească Volkswagen în SUA, alături de subsidiarele sale Audi și Porsche, s-ar putea ridica la miliarde de dolari, a declarat un oficial de la Departamentul american al Justiției. Analiștii estimează că amenzile ar putea depăși 90 miliarde de dolari, sau 37.500 dolari per vehicul. Sunt vizate aproape 600.000 de vehicule.

De asemenea, grupul german este investigat pentru că ar fi indus în eroare consumatorii și autoritățile de reglementare din SUA.

În septembrie, EPA a acuzat VW că a instalat softul care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale.

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că în perioada 2005 — 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Până acum, grupul auto a confirmat că numai în SUA a manipulat rezultatele privind poluarea cu oxid de azot, în condițiile în care testele din America de Nord sunt mai riguroase decât cele din Europa.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.

AGERPRES/(AS — autor: Mihaela Dicu, editor: Oana Tilică)

Citește și:

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe
Noul Agerpres