COD PORTOCALIU: 08-06-2025 ora 10 Intre 8 iunie, intervalul orar 12-21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate, disconfort termic accentuat, caniculă COD GALBEN: 08-06-2025 ora 10 Intre 8 iunie, ora 14 – 9 iunie, ora 03 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD GALBEN: 08-06-2025 ora 10 Intre 9 iunie, intervalul orar 12 – 21 Fenomene vizate se va semnala 9 iunie, intervalul orar 12 – 21 Fenomene vizate

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 9 dec /Agerpres/ - Majorarea impozitelor pentru apartamentele folosite ca sedii de firmă ar putea să genereze afaceri mai mari pentru spaţiile de birouri instant, la cheie, precum şi migrarea firmelor din vile şi apartamente în centre de birouri, au declarat pentru AGERPRES mai mulţi experţi imobiliari.

'Un prim rezultat va fi creşterea cererii pe segmentul de spaţii mici de birouri, dar numai cu condiţia ca firma să poată să îşi înscrie sediul social la adresa spaţiului respectiv. Şi acum, majoritatea chiriaşilor care caută spaţii de birouri îşi stabilesc sediul social sau un punct de lucru la adresa respectivă, dar acest deziderat va fi şi mai important din 2016, dacă sediile sociale înregistrate în locuinţe vor fi impozitate diferenţiat', a declarat pentru AGERPRES Mirela Raicu, corporate manager&partner la ESOP Consulting.

Vilele şi apartamentele sunt, de altfel, o soluţie de criză şi atrag mai mulţi chiriaşi în perioadele în care firmele sunt constrânse de buget, oferind mai multă flexibilitate.

'În cazul în care impozitele pe proprietate se vor mări foarte mult pentru vile şi apartamente, proprietarii vor fi nevoiţi să acopere aceste costuri prin chirii mai mari şi atunci s-ar putea ca pentru chiriaşi să nu mai fie o alegere aşa de bună astfel de proprietăţi să se îndrepte în număr şi mai mare spre centre de afaceri. Mai mult, chiar chiriaşi existenţi în vile şi apartamente este posibil să migreze spre centre de afaceri pe viitor', spune Mirela Raicu.

Vârful închirierii de birouri în vile a fost în 2013, când numărul tranzacţiilor a crescut de patru ori ca număr şi de trei ori ca suprafaţă totală închiriată faţă de 2012. Şi în 2014 cererea a fost mare pe acest segment faţă de 2010-2011, dar mai mică deja faţă de de 2013, suprafaţa totală închiriată reducându-se cu 20%, în detrimentul spaţiilor de birouri, care au crescut şi ca volum şi ca pondere. În 2015, vilele au pierdut teren în faţa ofertei de birouri în centre de afaceri, aflată în creştere şi cu condiţii din ce în ce mai flexibile, ca urmare a concurenţei din branşă.

'Excepţie fac doar vilele din segmentul premium, clădiri istorice, de lux, situate în zone de prestigiu, care prin tradiţie sunt alese de case de avocatură, agenţii de publicitate şi alte instituţii care au nevoie de imagine, de o asociere a statului firmei cu unicitatea clădirii pentru care oricum bugetul nu este atât de important. Acestea îşi vor păstra clientela fidelă şi în 2016', a explicat Mirela Raicu.

În ceea ce priveşte oferta de spaţii de birouri care asigură şi un sediu social, cele mai ieftine soluţii sunt birourile instant, de la operatori specializaţi, al căror număr a crescut în 2015, precum şi birourile din clădirile de talie mică, de 1.000-2.000 mp.

'În acest an, dintre membrii centrelor Flash Office, 20% au solicitat stabilirea sediului social şi 80% a unui punct de lucru la adresa noastră, dar anul viitor procentul celor care vor dori sedii sociale va fi mult mai mare. Cred că şi interzicerea societăţilor comerciale în clădiri cu risc seismic ne va avantaja, spaţiile noastre aflându-se în clădiri noi de birouri, de clasă A, situate în zona ultracentrală, în apropierea Bulevardului Magheru, fiind o variantă pentru cei ce vor fi obligaţi să se mute', a precizat Ilinca Dumitru, manager de vânzări la Flash Office.

Reprezentanţii companiei spun că au semnat deja contracte de extindere pentru centrele de birouri instant, cu 400 mp în luna decembrie 2015, dar au planuri de extindere cu încă două locaţii în 2016, în clădiri de birouri ultracentrale.

Experţii imobiliari spun că birourile instant şi cele din clădirile de birouri de talie mică sunt variantele pentru chiriaşii care vor părăsi apartamentele de bloc, unde aveau închiriate suprafeţe de 60-70 mp şi care nu pot găsi decât conjunctural spaţii cu astfel de dimensiuni sau la bugetele de acum în centre mari de birouri.

Guvernul a aprobat, în octombrie, mai multe modificări la Codul Fiscal una dintre acestea stabilind că locuinţele vor fi impozitate diferenţiat în funcţie de scopul în care sunt folosite. Pentru locuinţele folosite în scop comercial (sediu de firmă, locul în care îşi desfăşoară activitatea o persoană fizică ce practică o activitate independentă sau este sediul declarat pentru un PFA), impozitele stabilite de primărie sunt cuprinse între 0,2% şi 1,3%. AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Andreea Marinescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.