COD PORTOCALIU: 27-06-2025 ora 10 se va semnala val de căldură persistent și intens, caniculă și disconfort termic accentuat COD GALBEN: 27-06-2025 ora 10 se va semnala instabilitate atmosferică COD GALBEN: 27-06-2025 ora 23 Intre 23:45 si 01:00 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului. in Județul Bihor;

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Berlin, 18 sep /Agerpres/ - Reluarea controalelor la frontieră în mai multe ţări din Europa, din cauza crizei migranţilor, provoacă îngrijorări în rândul transportatorilor, care se aşteaptă la întârzieri şi creşterea costurilor, într-un context şi aşa tensionat, transmite AFP.

'Înregistrăm întârzieri la toate camioanele noastre. Situaţia este similară pentru toţi actorii din sector. În acest moment, sunt blocaje peste tot', a declarat Cora Bugenburg, director de operaţiuni la transportatorul german Allgeier Translog, ale cărui camioane traversează întreaga Europă.

Reintroducerea controalelor la frontiere a început în urmă cu o săptămână, prima fiind Germania, care a decis să impună controalele la frontiera cu Austria, pentru a canaliza mai bine fluxul de migranţi. Ulterior, Austria şi Slovacia au introdus şi ele controale la frontieră, iar Germania a extins controalele şi la graniţele sale cu Franţa şi Cehia. În consecinţă, începând de luni, au început să se formeze ambuteiaje semnificative în Germania şi Austria.

"În condiţiile în care camioanele au întârzieri, nu sunt descărcate la timp şi sunt mai puţin disponibile să preia noi încărcături, riscăm să înregistrăm o penurie de capacităţi, iar aceasta va duce la creşterea preţurilor", atrage atenţia Cora Bugenburg.

Aceasta, într-un moment în care, în Europa, 'capacităţile de transport sunt la nivelul adecvat', ca urmare a revenirii schimburilor comerciale pe continent, a explicat Sebastian Lechner, directorul general al federaţiei transportatorilor bavarezi.

Circulaţia în Europa dintr-o ţară în alta fără formalităţi este piatra de temelie a modelului economic al transportatorilor europeni.

Dacă ar fi reintroduse controalele la toate frontierele spaţiului Schengen, societăţile olandeze de transport rutier ar înregistra venituri mai mici cu 600 de milioane de euro pe an, pe baza unei întârzieri medii de o oră la fiecare punct de trecere a frontierei, a explicat Renee Reijers, purtătorul de cuvânt al Federaţiei olandeze a Societăţilor de Transport şi Logistică (TLN).

La nivel mai general, 'reintroducerea controalelor la frontieră ar afecta poziţia concurenţială a Europei, având în vedere că în SUA şi China societăţile de transport pot parcurge distanţe lungi fără controale, deci fără pierderi de timp sau costuri suplimentare', susţine TLN.

În Uniunea Europeană, aproximativ trei sferturi din traficul de marfă se desfăşoară prin intermediul reţelei rutiere, transportul feroviar de marfă fiind mult în urmă. AGERPRES/(AS - autor: Constantin Balaban, editor: Oana Tilică)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.