Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 12 aug /Agerpres/ - Grupul OMV Petrom a afişat un profit net în valoare de 1,036 miliarde de lei pentru primul semestru al anului în curs, în scădere cu 25% comparativ cu rezultatul net de 1,387 miliarde de lei raportat pentru perioada similară din 2014, potrivit rezultatelor financiare preliminare consolidate IFRS, date miercuri publicităţii.
Vânzările OMV Petrom s-au cifrat la 8,811 miliarde lei în perioada ianuarie - iunie 2015, în scădere cu 18% faţă de primul semestru din 2014, când au totalizat 10,719 miliarde lei.
Profitul operaţional al grupului (EBIT) s-a ridicat la 1,280 miliarde lei, în scădere cu 39%, de la nivelul de 2,098 miliarde lei înregistrat în perioada ianuarie - iunie 2014.
Profitul pe acţiune pentru semestrul I 2015 se situează la 0,0184 lei, mai mic cu 25% faţă de perioada similară a anului trecut - 0,0245 lei.
Potrivit datelor OMV Petrom, investiţiile au însumat 2,069 miliarde lei în primele şase luni din acest an, fiind mai mici cu 29% faţă de primul semestru al anului trecut, când s-au situat la 2,906 miliarde lei.
'În primele şase luni, ne-am concentrat pe asigurarea unei afaceri durabile şi profitabile într-un mediu de piaţă cu preţuri mici la ţiţei ce ar putea dura. Am implementat măsuri de reducere a costurilor de operare şi de creştere a eficienţei operaţiunilor noastre, siguranţa muncii rămânând, însă, principala noastră prioritate. Pentru a ne menţine fluxul de numerar şi un bilanţ solid, ne-am prioritizat investiţiile în funcţie de potenţialul de a genera valoare pe termen lung, astfel că am obţinut o scădere a cheltuielilor de capital ale Grupului de aproximativ 30%, în conformitate cu aşteptările. În Upstream, investiţiile anterioare au continuat să genereze beneficii şi, ca efect, producţia de hidrocarburi a Grupului a crescut uşor, datorită contribuţiei mai mari a reparaţiilor capitale şi a (re)dezvoltării zăcămintelor. În 2015, am finalizat până în prezent forajul la patru sonde în apele de adâncime ale Mării Negre, în parteneriat cu ExxonMobil, iar programul de explorare continuă. Rezultatul mai mic din Upstream a fost parţial contrabalansat de performanţa foarte bună din Downstream Oil, susţinută de creşterea marjelor de rafinare şi de scăderea costurilor cu ţiţeiul, ceea ce evidenţiază avantajele modelului nostru de afaceri integrat. În plus, am crescut volumul vânzărilor din marketing, beneficiind de cererea mai mare de produse petroliere. În Downstream Gas, volumul vânzărilor de gaze a crescut cu 10%, în pofida mediului de piaţă deteriorat. Pentru a doua jumătate a anului, autorităţile române au anunţat consultări publice privind mediul fiscal şi de reglementare. După cum am subliniat şi până acum, vizăm obţinerea unui cadru stabil, predictibil şi favorabil investiţiilor, o condiţie-cheie pentru investiţiile viitoare", a declarat directorul general al OMV Petrom, Mariana Gheorghe.
În trimestrul al doilea din 2015, OMV Petrom a obţinut un profit net de 691 milioane de lei, dublu faţă de cel raportat în primul trimestru, de 345 milioane de lei, şi în creştere cu 122% comparativ cu profitul net consemnat în T2 2014 (312 milioane de lei).
Profitul operaţional în T2 2015 a fost de 786 milioane lei (494 milioane de lei în trimestrul I 2015), iar vânzările s-au cifrat la 4,540 miliarde lei, în creştere uşoară faţă de primele trei luni ale anului în curs (4,271 miliarde lei) şi în scădere cu 16% faţă de cele înregistrate în T2 2014, de 5,423 miliarde de lei. AGERPRES/(AS - editor: Oana Tilică)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.