Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 14 apr /Agerpres/ - Reducerea TVA pentru produsele alimentare şi băuturi non-alcoolice de la 24% la 9% va avea efecte de creştere în lanţ care vor conduce la avansul exponenţial al serviciilor de comenzi de mâncare şi al celor conexe industriei alimentare, inclusiv a serviciilor efectuate cu ajutorul site-urilor online şi platformelor mobile, apreciază reprezentanţii pieţei de profil.
"Reducerea va scădea cu siguranţă evaziunea din zona restituirii TVA şi va permite, de asemenea, restaurantelor şi furnizorilor serviciilor conexe, inclusiv celor din zona comenzilor de mâncăruri, produse alimentare şi catering, să efectueze angajări noi şi să plătească mai bine personalul existent, în acelaşi timp ducând la o îmbunătăţire în ansamblu a calităţii serviciilor", a precizat Dragoş Cristea, reprezentantul unui serviciu internaţional de comenzi de mâncare şi catering.
Reducerea TVA-ului pentru produsele alimentare va duce la o creştere semnificativă a consumului şi ocupării forţei de muncă, dând un impuls economiei. Pe lângă avansul general al pieţei, va exista, de asemenea, o creştere a satisfacţiei angajaţilor. Restaurantele şi serviciile de catering vor fi în măsură să-şi îmbunătăţească timpii de livrare şi ingredientele utilizate şi va creştere, de asemenea, calitatea serviciilor per ansamblu. Acestea vor duce, totodată, la o creştere semnificativă a veniturilor, care vor permite tuturor furnizorilor de servicii să se extindă rapid şi, de asemenea, să-şi majoreze discounturile, se precizează într-un studiu al HelloHungy România, remis marţi AGERPRES.
Gospodăriile din România alocă circa 70% din venitul lor consumului de produse alimentare şi băuturi, cifră ce reprezintă cea mai mare rată din Europa. Creşterea activităţii economice în Bucureşti şi în alte oraşe mari din România susţine o rată de creştere bună a serviciilor de livrare a produselor alimentare, care aproape s-a dublat între 2012 - 2013, cu o medie a comenzii curente online de 70 de lei.
Românii din marile oraşe comandă mâncare cel puţin o dată pe săptămână, fie pentru birou (40%) sau pentru acasă (60%).
Piaţa totală a serviciilor şi produselor alimentare din România este de 13 miliarde de euro, iar livrările online şi mobile deţin o cotă de peste 0,2%, cu venituri anuale de aproape 3 milioane de euro, potrivit studiului citat.
Premierul Victor Ponta a anunţat săptămâna trecută scăderea TVA la 9% la toate produsele alimentare, la băuturile nealcoolice şi la serviciile de alimentaţie publică, începând de la 1 iunie 2015.
Iniţial, proiectul de Cod Fiscal prevedea reducerea cotei standard de TVA de la 24% la 20% începând de la 1 ianuarie 2016 şi la 18% la 1 ianuarie 2018, iar a cotei pentru produsele alimentare de bază la 9% de la 1 ianuarie 2016.AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Mariana Nica)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.