COD GALBEN: 18-06-2025 ora 10 Intre 19 iunie, intervalul orar 12 – 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 3 feb /Agerpres/ - Attila Kim, comisarul participării României la cea de a 15-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Arhitectură de la Veneţia, consideră că prin tema aleasă - "Reporting from the Front" - acest eveniment va fi unul "extrem de politic".

"După parcurgerea proiectelor, discuţia juriului a fost despre ce tip de mesaj sau de proiect ar fi justificat să ne reprezinte la această Bienală. Datorită temei, presupunem că această Bienală va fi extrem de politică. Cunoaştem deja mai multe proiecte ale ţărilor participante, din care reiese că această invitaţie a comisarului internaţional Alejandro Aravena este, de fapt, un fel de consultare, la care sunt invitaţi arhitecţii şi publicul, care să dezbată problemele, mai mici sau mai mari, mai locale sau mai globale, cu care ne confruntăm atât profesional, cât şi ca utilizatori", a declarat miercuri Attila Kim, la conferinţa de presă dedicată prezentării rezultatului Concursului naţional pentru selectarea proiectului care va reprezenta România la cea de a 15-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Arhitectură - la Biennale di Venezia, desfăşurată la sediul Institutului Cultural Român (ICR).

În opinia lui Kim, care a fost şi preşedintele juriului ce a ales proiectul câştigător - "Selfie Automaton şi Menajeria Dorinţelor" -, este importantă şi poziţionarea celor două spaţii ale României, în pavilionul ţării noastre din Giardini, ca şi în noua galerie a ICR, publicului profesionist şi celui neavizat urmând a i se oferi "un moment de reflecţie", "după parcurgerea tuturor pavilioanelor naţionale care dezbat probleme legate de locuinţe sociale, migraţie, refugiaţi".

"Pentru a rezolva toate problemele care sunt extrem de importante, despre care au vorbit pavilioanele celorlalte ţări, de fapt, totul începe de la a pune sub observaţie şi, eventual, sub semnul întrebării sistemul care stă în spatele rezolvării problemelor. Care sunt mecanismele şi care sunt automatismele ce dirijează comisiile noastre, cum funcţionăm noi în momentul în care începem un proiect, în momentul în care dezbatem un proiect, care este implicarea publicului în luarea deciziilor sau în a exprima anumite nevoi despre arhitecţi. Şi toate lucrurile noastre se întâmplă cu oglinda aşezată în faţa noastră", a mai spus Attila Kim.

Proiectul "Selfie Automaton şi Menajeria Dorinţelor", care i-a avut ca autori pe Tiberiu Bucşa, Gal Orsolya, Stathis Markopoulos, Adrian Arama, Oana Matei, Andrei Durloi, va reprezenta România la cea de a 15-a ediţie a Biennale di Venezia, juriul apreciind modul în care omul este plasat în centrul atenţiei sistemului constructiv şi reîntoarcerea acestuia la cele mai vechi tipuri de mecanisme interactive, prin distanţarea de instrumentarul obişnuit al erei digitale.

Arhitectul Tiberiu Bucşa a explicat că proiectul reuneşte şase mecanisme. La Pavilionul Mare al Bienalei sunt două mese, una care se numeşte "Comisia", în care vizitatorul stă faţă în faţă cu marionetele şi le pune în mişcare, cealaltă - "Banchetul", în care publicul este la masă cu marionetele şi le pune în mişcare, iar a treia - "Dansul", în care vizitatorul pedalează pe un monociclu şi pune în mişcare o machetă cu 12 dansatori care dau din mâini.

"Există şi instalaţia mobilă, ce are cutiuţă muzicală, o pasăre care se învârte în jurul unei colivii şi două marionete cu ciocănel", a spus Bucşa. De asemenea, la ICR din Veneţia, există două instalaţii - "Găina cu ouă de aur", care prezintă cinci ouă de aur şi două acvarii cu peşti de aur, într-unul plutind un peşte viu. Cele două instalaţii sunt puse într-un context de oglindă infinită, cu doi pereţi alcătuiţi din oglinzi, a mai spus arhitectul.

La conferinţa de presă de la ICR a fost prezent şi preşedintele ICR, Radu Boroianu, care a apreciat capacitatea creativă a competiţiei şi a elogiat participarea la jurizare a arhitectului Dan Hanganu. "Întotdeauna când Hanganu îşi pune semnătura pe ceva, pentru mine reprezintă în sine o valoare", a spus Boroianu, arătând că proiectul câştigător este "unul cu totul deosebit".

De asemenea, ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu, a evidenţiat că participarea României la Bienala de la Veneţia "este un proiect comun, care are deja o istorie în spate" şi unul "de succes".

"Participarea României la Bienala de la Veneţia, care are două componente - Bienala de Arhitectură şi Bienala de Artă - este, probabil, cea mai de succes participare a României la un eveniment expoziţional din domeniul artelor plastice şi arhitecturii din Uniunea Europeană", a spus Alexandrescu. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Popescu, editor: Andreea Rotaru)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.