Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 22 ian /Agerpres/ - Campania "O 9 atitudine pentru cultură" a fost lansată, duminică, în noul spaţiu de expoziţii al Teatrului Metropolis.
Prin această campanie, organizatorii - Asociaţia Info-Cons şi Teatrul Metropolis în parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului, Consiliul General al Municipului Bucureşti şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti - îşi doresc să promoveze 100 de personalităţi româneşti prin nişte printuri, sub forma unor tablouri, care conţin şi câte un Q-Code care, dacă este accesat, oferă informaţii complete despre personalitatea sau monumentul arhitectonic prezent în imagine.
"Această campanie îşi doreşte să promoveze 33 de actori, 33 de pictori celebri români şi 33 de monumente arhitectonice, iar a o suta personalitate este Alexandru Ioan Cuza, primul apărător al drepturilor consumatorilor la nivel european, poate puţină lume ştie, care a standardizat unităţile de măsură prin celebra 'Ocaua lui Cuza'. În această perspectivă 'O 9 atitudine pentru cultură' începe astăzi cu primul calup de 33 de actori, deja toate aceste imagini se regăsesc în toate şcolile, primării, Gara de Nord, spitale şi instituţii care solicită aceste imagini. Sunt sub forma unor tablouri", a declarat la lansare Sorin Mierlea, preşedintele Asociaţiei Info-Cons.
George Ivaşcu, managerul Teatrului Metropolis, a precizat că prin această campanie mult mai mulţi oameni vor avea posibilitatea să cunoască marile valori, el adăugând că publicul "pentru a recunoaşte marile valori, întâi trebuie să le cunoască".
"Astăzi porneşte o campanie, zic eu de lungă durată, pentru că va fi cel puţin până în 2018. (...) Ne aflăm într-o poziţie în care artiştii noştri vor fi cunoscuţi prin diverse locuri pe unde publicul poate ajunge. Pentru a recunoaşte marile valori, întâi trebuie să le cunoşti", a afirmat George Ivaşcu
Şeful Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Ionel Florian Lixandru, a declarat că obiectul acestei campanii este "de a scoate în evidenţă valorile culturii româneşti".
"Obiectivul acestei campanii este acela de a scoate în evidenţă valorile culturii româneşti în spiritul anului 2018, când vom sărbători 100 de ani d existenţă a României, pentru în care avem cu ce ne mândri, atât pe plan naţional cât şi pe plan internaţional. Atunci când domnul Mierlea mi-a prezentat ideea acestui proiect, am răspuns din start, fără nicio ezitare, prezent. Am agreat acest lucru şi în acest moment cred că majoritatea instituţiilor din Bucureşti au primit deja materialele. Noi am pregătit această campanie încă din luna decembrie", a spus Ionel Florian Lixandru, precizând că şcoala este cel mai bun loc pentru a încerca să li se insufle copiilor "o nouă atitudine vizavi de valorile culturale româneşti".
Campania are ca prim obiectiv creşterea nivelului de educare şi informare a cetăţenilor cu privire la cunoaşterea operelor de artă româneşti indiferent de forma de exprimare a acestora, cât şi a spectacolelor de teatru şi a actorilor români, dar şi perpetuarea elementelor culturale ce formează istoria unei naţiuni, potrivit organizatorilor.
Printre primii actori prezentaţi în spaţiul expoziţional al Teatrului Metropolis au fost George Ivaşcu, Marian Râlea, Claudiu Bleonţ.
În acelaşi spaţiu a avut loc şi vernisajul expoziţiei de pictură "Toamna în Transilvania" al tinerei de 16 ani Bianca Andreea Mierlea.
"Aceste lucrări le-am expus pentru prima oară în Belgia. Tema acestor tablouri este peisajul rural din zona Transilvaniei, mai ales de pe lângă Braşov. Am ales această temă iniţial pentru a promova frumuseţea peisajului românesc. Surse de inspiraţie pentru aceste lucrări au fost lucrările lui Van Gogh şi ale artistului Gustav Klimt", a declarat Bianca Andreea Mierlea. AGERPRES / (AS - autor: Petronius Craiu, editor: Marius Frăţilă)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.