Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 3 dec /Agerpres/ - Radio România se află pe locul întâi în preferinţele românilor, cu o cotă de piaţă de peste 30%, a afirmat, joi, Ovidiu Miculescu, preşedinte director-general al Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR).
Miculescu a precizat, într-o întâlnire cu presa desfăşurată la sediul SRR, că aproape 5 milioane de ascultători aleg zilnic unul dintre cele 14 posturi Radio România - Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor, Radio România Internaţional, Radio 3Net Florian Pittiş şi Reţeaua Studiourilor Regionale, la care se adaugă Radio Chişinău, în Republica Moldova.
De asemenea, PDG al SRR a amintit că profitul pe anul 2014 a fost de 7,7 milioane lei şi pentru anul în curs se previzionează o creştere a acestuia, Radio România neavând credite, datorii şi neînregistrând întârzieri la plata facturilor.
Miculescu arată că oferta culturală a posturilor publice este cea mai complexă din întreaga piaţă de media românească, Radio România fiind singurul post public de radio care organizează de 22 de ani un târg de carte de anvergură europeană: Târgul internaţional de carte Gaudeamus (peste 125.000 de vizitatori la ediţia din acest an) şi Caravana Gaudeamus (89 de târguri organizate în întreaga ţară în cei 22 de ani, cu milioane de vizitatori).
Printre plusurile Radio România, se numără poziţiile de membri activi şi ocuparea unor poziţii importante în prestigioase organizaţii profesionale internaţionale: EBU, ABU, URTI, COPEAM, Prix Italia, EGTA, WorldDMB, Euroclasic Notturno, AIB, CIBAR şi PBI.
Printre proiectele strategice pe următorii trei ani, enumerate de PDG al SRR, figurează: dezvoltarea zonei online, pentru care trebuie asiguraţi banii pentru investiţii; modernizarea în continuare a Arhivei de Aur a Radio România; completarea acoperirii posturilor de radio regionale; modernizarea organizatorică a instituţiei, atragerea în organizaţie a cât mai multor tineri de valoare.
Totodată, Miculescu a amintit că, din 2016, Radio România va emite pe 10 noi frecvenţe, care contribuie la acoperirea optimă a întregului teritoriu al României, dar a recunoscut că există şi o problemă legată de sediu, "o clădire care a trecut prin nişte cutremure, destul de şubredă".
În opinia acestuia, SRR se află "într-o modernizare continuă".
"Lucrurile de la sistemul organizaţional la calitatea programelor, la proiectele pe care le dezvoltăm se află într-o modernizare continuă. Pe mulţi, lucrul acesta poate să-i deranjeze. Credem că facem bine ceea ce facem, pentru că Radio România are un proiect, are o strategie, are un plan, are o viziune, deci ştim încotro mergem pentru că aşa este normal să se întâmple", a spus Ovidiu Miculescu.
Acesta a subliniat că Radio România este unul dintre cele mai stabile servicii publice din Europa, acest fapt determinând "apariţia unor invidii".
"Sunt persoane care au pierdut privilegii sau şi-au pierdut chiar locul de muncă în urma unor cercetări disciplinare confirmate de către justiţie. Nu putem şi nu pot accepta ca instituţia să fie atacată pe motive personale, pe neadevăruri, pe impresii, pe 'Am auzit că!', 'Cred că!', 'Se pare că!'. Acest lucru este greu de acceptat. Şi voi apăra şi vom apăra această instituţie, care nici nu a început, nici nu se va termina cu noi", a mai spus Miculescu.
În opinia acestuia, prin vehicularea unor generalităţi de către "persoane care nu au o reprezentativitate în organizaţie" se produce un transfer de la lucruri personale spre instituţie, atacându-se credibilitatea SRR şi încercându-se acreditarea ideii că într-o posibilă situaţie de criză Radio România nu ar putea să-şi îndeplinească misiunea pe care o are, "lucru absolut fals".
"Suntem pregătiţi pentru orice situaţie, pentru că această organizaţie funcţionează, pe de-o parte, în respectul legii, a regulamentelor interne care ne guvernează, în respectarea misiunii publice, dar, în acelaşi timp, cu sentimentul responsabilităţii majore pe care o înţelegem şi ne-o asumăm în fiecare moment. Or, faptul că reuşim să performăm şi reuşim să convingem ascultătorii prin programele noastre să ne aleagă frecvenţele înseamnă, de fapt, confirmarea majoră pe care Radio România o primeşte zi de zi, şi aici vorbim de aproape cinci milioane de ascultători care sunt zilnic pe frecvenţele noastre", a adăugat PDG al SRR.
Despre contractul colectiv de muncă, preşedintele director-general al SRR a afirmat că acesta s-a încheiat în urma negocierilor cu sindicatul reprezentativ din instituţie.
Răspunzând unei întrebări referitoare la un eventual proiect legat de comasarea TVR cu SRR, Miculescu a afirmat că aceasta este o "chestiune sensibilă" şi că o eventuală decizie în acest sens trebuie să se ia după o consultare foarte serioasă a unor profesionişti. În opinia sa, "decizia ar aparţine politicului".
"Dar, repet, fără un proiect, fără o discuţie aplicată, poate că nu este bine, poate este bine să rămânem aşa, dar trebuie aduse argumente şi lucrurile trebuie discutate deschis pe realităţi, nu pe impresii şi, în general, cred că trebuie consultaţi oameni care se pricep, pentru că, ştiţi foarte bine, media este o industrie nu este o hobby. Or, chestiunea cu televiziunea este serioasă. Dar v-am spus care este experienţa celorlalţi. Mi-e greu, sunt ataşat de radio. M-ar durea personal să intrăm într-o, ştiu eu, într-o formulă în care Radioul să aibă de pierdut. Aşa ceva eu nu aş accepta. Dar, repet, decizia nu este la mine", a mai spus PDG al SRR. AGERPRES/(A, AS - autor: Daniel Popescu, editor: Florin Marin)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.