COD GALBEN: 23-06-2025 ora 10 Intre 23 iunie, interval orar 12 – 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate, local caniculă COD GALBEN: 23-06-2025 ora 10 Intre 24 iunie, ora 10 – 25 iunie, ora 10 se va semnala caniculă și disconfort termic

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Paris, 3 dec /Agerpres/ - Sectoarele culturale şi creative reprezintă 3% din PIB-ul global şi au 29,5 milioane de angajaţi în întreaga lume, mai mult decât industria auto din Europa, Japonia şi Statele Unite ale Americii, conform primei panorame culturale la nivel mondial publicate joi de UNESCO.

Veniturile industriilor culturale şi creative (publicitate, arhitectură, cărţi, jocuri video, muzică, film, ziare şi reviste, spectacole live, televiziune, arte vizuale) se ridică la 2.250 miliarde de euro, mai mult decât serviciile de telecomunicaţii, relatează AFP.

"Sectoarele culturale şi creative sunt un motor cheie al economiilor dezvoltate şi în curs de dezvoltare şi se numără printre sectoarele cu cea mai rapidă creştere", constată studiul publicat de UNESCO şi Confederaţia Internaţională a Societăţilor de Autori şi Compozitori (CISAC), care reprezintă societăţi de gestiune colectivă a drepturilor de autor în 120 de ţări.

Studiul subliniază că, pentru a exploata pe deplin potenţialul de cultură, creatorii trebuie "remuneraţi echitabil", în special pe piaţa digitală, unde unde sunt avantajaţi în prezent intermediarii tehnici, în detrimentul creatorilor.

Regiunea Asia-Pacific, lider al jocurilor video, reprezintă 34% din veniturile industriilor culturale la nivel mondial şi 40% din ocuparea forţei de muncă.

Europa totalizează 32% din venituri şi 25% din locurile de muncă, cu "o concentraţie mare de creatori", şi cu 7 până la 10 dintre cele mai vizitate muzee din lume.

America de Nord reprezintă 28% din veniturile globale culturale şi 15% din ocuparea forţei de muncă. Continentul este lider în film, televiziune şi spectacole live.

Televiziunea este rege în America Latină (6% din venituri şi 16% din ocuparea forţei de muncă), cu emisiuni care sunt exportate în întreaga lume.

În Africa (3% din venituri şi 8% din ocuparea forţei de muncă), economia informală, în special concertele, este o parte importantă a scenei culturale.AGERPRES/(AS - autor: Mariana Ionescu, editor: Codruţ Bălu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.